Studiul anual al companiei de consultanță PricewaterhouseCoopers care ia în calcul cele mai mari 1.000 de companii din lume – auto și non-auto –  în funcție de bugetele rezervate diviziilor de cercetare-dezvoltare relevă faptul că în 2015 cel mai puternic grup european, Volkswagen, a investit 15,3 miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai mare sumă din sectorul auto. Pe locul secund se află niponii de la Toyota cu un buget de 9,2 miliarde USD, iar pe trei grupul Daimler cu 7,6 miliarde.

Pe locurile urmatoare ale clasamentului celor mai mari investiții în zona de cercetare-dezvoltare (R&D) se află, în ordine, General Motors (7,4 mld. USD), Ford (6,9 mld. USD), Honda (5,5 mld. USD), BMW (5,5 mld. USD), Nissan (4,6 mld. USD), producătorul de componente Denso (3,6 mld. USD) și grupul Fiat Chrysler Automobiles (3,4 mld. USD).

În total, bugetele de R&D ale industriei auto au crescut în 2015 cu 4,5% până la 109,3 miliarde de dolari. Raportul PwC indică și faptul că Europa a pierdut prima poziție din acest clasament în favoarea Asiei. Pe locul doi se află companiile din America de Nord, iar cele europene doar pe trei.