Confirmând un articol publicat joi în cotidianul german Handelsblatt, cele două surse au precizat că Volkswagen se gândeşte la o maşină cu un preţ de cost cuprins între 5.000 şi 10.000 de euro, iar variantele ar putea include un mic sedan, o furgonetă şi o versiune break. Sursele au mai spus că aceste vehicule ar fi concepute pentru a cuceri cote de piaţă în ţările BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) dar ar putea fi vândute şi în Europa.

"Analizăm în mod regulat noi segmente şi pieţe interesante care ar putea include şi aşa-numitele automobile ieftine. Dar deocamdată nu a fost luată încă o decizie", a declarat purtătorul de cuvânt de la Volkswagen, Eric Felber.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, are o prezenţă slabă pe pieţele din India şi Asia de Sud-Est. Parteneriatul încheiat cu Suzuki în luna decembrie 2009, în ideea de a profita de poziţia grupului japonez în India, a eşuat anul trecut. În schimb, directorul general de la Volkswagen a promis că VW va deveni cel mai mare constructor auto din lume până în 2018.

Separat, Volkswagen a anunţat că în luna septembrie vânzările sale au crescut cu 6,5% până la 801.000 unităţi graţie unei creşteri de 23,1% a vânzărilor în Europa Centrală şi de Est, inclusiv în Rusia.