Numărul clienţilor a scăzut cu circa 500.000 faţă de numărul raportat de Vodafone România la sfârşitul anului trecut, de 8,3 milioane de clienţi, cu 15% decât avea sfârşitul anului 2010. Declinul, spuneau atunci oficialii Vodafone, a fost cauzat de deconectarea utilizatorilor prepay inactivi.
Conform rezultatelor financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat la 30 iunie 2012, Vodafone România a înregistrat în perioada 1 aprilie – 30 iunie a.c. un număr de 7.798.411 clienţi, echivalentul unei scăderi de 1,8% faţa de trimestrul precedent, încheiat la 30 aprilie 2012.
În plus, veniturile din servicii s-au diminuat cu 4,5%, ca rezultat al scăderii tarifelor de interconectare, în timp ce ARPU mobil (Venitul Mediu pe Utilizator) a ajuns la 7,4 euro, în creştere cu 9,8% faţă de trimestrul precedent.

Operatorul de telefonie mobilă şi date menţionează faptul că pe fondul diminuării tarifelor de interconectare, intrată în vigoare la 1 martie 2012, procentajul de scădere a veniturilor din servicii este de numai 0,7%, faţă de aceeaşi perioadă din 2011.

Totodată, o creştere semnificativă a fost consemnată pe segmentul datelor mobile, numărul utilizatorilor de Internet pe mobil majorându-se, în primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, cu 186%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

La 30 iunie a.c., clienţii Vodafone care au optat pentru abonamente reprezentau 43% din total, iar utilizatorii Cartelei Vodafone 57%.

Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, după venituri, cu 406,4 milioane de clienţi în întreaga lume, la 30 iunie 2012.

Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere la nivel global.