Deja operatorul de telefonie investeşte masiv în tehnologia care le va permite clienţilor săi să facă plăţi direct prin telefonul mobil, însă la un moment dat ar putea să meargă mai departe decât atât. “Ne gândim la posibilitatea de a deveni o bancă de 15 ani, foarte serios. Chiar am luat licenţa bancară în Italia”, a declarat Vittorio Colao, CEO al Vodafone pentru ziarul britanic. Totuşi, pentru moment compania a renunţat la idee deoarece “până la urmă, e nevoie de cu totul alte abilităţi”. “Cred că transferul banilor este un act de comunicare şi de aceea l-am facilitat. Însă pe măsură ce aceste servicii devin mai sofisticate, pe atât este nevoie de o operaţiune bancară şi de asigurări în toată regula. La început e o chestiune de a lua şi a da bani. Asta-i treaba noastră. Apoi trebuie să iei bani, să dai bani, să te asiguri un pic şi să deschizi un cont curent. Aici e şi treaba operatorului de telefonia şi a băncilor. Însă în final devine o chestiune bancară pură”, a explicat Colao.
Vodafone a avut un succes răsunător cu serviciile de plăţi mobile în ţări în curs de dezvoltare precum Kenya, Tanzania sau India, unde mulţi clienţi nu au conturi bancare şi se simt în siguranţă folosindu-le. Serviciul M-Pesa de exemplu, ce permite clienţilor să trimită şi să primească bani printr-un simplu sms, a ajutat la reducerea furturilor şi fraudelor prin eliminarea posibilităţii de a fi folosiţi bani falşi sau aceleia ca respectivul curier să fure banii. Aproape un sfert din Produsul Intern Brut al Tanzanie este transferat prin M-Pesa. Iar acest succes a stârnit temeri în rândul băncilor comerciale tradiţionale, care se simt excluse din propriul sistem.
În acest moment Vodafone lucrează la un proiect de plăţi mobile similar însă pe teritoriul Marii Britanii, un proiect realizat împreună cu competitorii săi EE şi Telefonica, ce operează reţeaua O2. Însă este foarte posibil ca strategia să nu aibă acelaşi impact în Marea Britanie pentru că majoritatea clienţilor sunt deja dependenţi de serviciile şi conturile bancare.