Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Viitorul sună diferit. Românii cumpără acest produs cu miile, desi nu e deloc ieftin

Autor: | | 0 Comentarii | 2224 Vizualizari

Circa 3.000 de autoturisme ecologice noi au fost vândute în România, în primele nouă luni ale anului, aproape dublu (99,83%) faţă de aceeaşi perioadă din 2017.

Conform statisticii, din totalul de 2.922 de autoturisme comercializate în perioada ianuarie - septembrie, 2.274 de unităţi sunt vehicule hibrid plug-in (în urcare cu 47,6% faţă de primele nouă luni din anul anterior), iar 648 pur electrice, în creştere cu 165,6%, la nivel comparativ, scrie Agerpres. 

În intervalul analizat, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,6%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, ponderea se situa la 1,9%. 

În luna septembrie a acestui an au fost comercializate 325 de autoturisme electrice şi hibrid, în scădere cu 16,9%, în comparaţie cu luna anterioară, când s-au înregistrat 391 de exemplare noi vândute. 

Datele APIA relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - septembrie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 182 de unităţi, urmat de BMW (121 de exemplare), smart (95), Renault (61), Kia (39), Mercedes Benz (31), Porsche (30), Nissan (27), Volvo (26), Mitsubishi (18) şi Audi (9). 

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada de referinţă, au fost înregistrate de Volkswagen (2.023 unităţi), BMW (86), smart (44), Renault (40), Kia (35), Mercedes Benz (23), Porsche (22) şi Nissan (1). 

Statistica APIA arată că, la nivelul anului trecut, ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de unităţi noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 exemplare, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior. 

La jumătatea lunii martie a acestui an, Ministerul Mediului a lansat o nouă sesiune a programului "Rabla Plus", destinată celor care vor să-şi achiziţioneze o maşină ecologică. 

Ministerul de resort estimează că, în 2018, românii vor cumpăra, prin Programul "Rabla Plus", 2.000 de maşini electrice. 

Accesarea programului nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului "Rabla Clasic" (de 6.500 de lei) se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul "Rabla Plus", numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.