După o primă zi în care Frankfurt Motor Show (IAA) a strălucit, a venit momentul „rafinării” declarațiilor politicoase din momentul prezentării noilor modele. Cele peste 70 de automobile expuse în premieră mondială ieri au dovedit, încă o dată, că industria auto încă mai are multe de arătat și că nu este nici pe departe atât de grav lovită de criză. În mare parte grație vânzărilor către alte zări, majoritatea producătorilor europeni au considerat că IAA 2013 este un moment propice pentru a își redemonstra forța.

Despre prezența Dacia la Frankfurt nu mai sunt multe de spus. Poate doar că, și în a doua zi a show-ului, standul mărcii a fost vizitat de o mulțime de curioși dornici să vadă ceea ce unii analiști consideră salvarea Renault din ghearele crizei. E drept că vânzările producătorului autohton cresc, în special grație prețului redus, chiar și într-un moment în care sora mai mare, Renault, încearcă să își recapete suflul. Iar face-liftul modelului Duster prezentat aici are mari șanse să dea încă un imbold vânzărilor Dacia.

Celălalt constructor care deține o uzină în România, Ford, a prezentat în premieră mondială Vignale. Oficialii Ford susțin că avem de-a face cu un vehicul menit să aducă noi clienți companiei. Și nu unii oarecare, ci din zona premium, acolo unde marjele de profit sunt substanțiale. În esență, Ford adaugă modelului Mondeo o echipare superioară, deasupra liniei Titanium. Tot la standul companiei americane este prezent și conceptul S-Max, dar și micul SUV EcoSport cu care Ford dorește să se impună, din 2015, în segmentul de piață cu cea mai puternică creștere din acest moment. EcoSport va avea însă adevrsari redutabili care au sosit ceva mai devreme pe piață. Printre aceștia se numără Nissan Juke, Dacia Duster, Opel Mokka, Chevrolet Trax, Renault Captur sau Peugeot 2008.

Tot la Frankfurt sunt prezentate și modele sport de lux care încearcă să împace capra cu varza. Mai exact, la standurile Porsche – unde este expus 918 Spyder -, Ferrari – cu 458 Speciale -, BMW – care a prezentat i8 -, Lamborghini sau Maserati se vorbește despre reducere de noxe, sportivitate „verde” și performanțe. Numai că, performanța se îmbină destul de greu cu reducerea emisiilor de noxe și, chiar dacă Porsche 918 hybrid și BMW i8 se mândresc cu un consum de carburant mai mic chiar decât cel al Toyotei Prius, tot mașinile cu propulsoare gurmande și cu sute de CP sub capotă sunt mai des căutate de vizitatori. Asta pentru că, așa cum spune șeful BMW, Norbert Reithofer „ne aflăm la începutul unei noi ere”. Una în care obiceiurile de consum ale europenilor se vor schimba însă asta se va întâmpla în timp. Mult timp.


Te-ar putea interesa și: