"Această scadere a veniturilor a fost parţial generată de o modificare a politicilor contabile de recunoaştere a veniturilor anticipate şi de o schimbare în politicile comerciale. Dacă excludem aceşti doi factori, veniturile similare au scăzut cu 0,26%, rezultat aproape similiar cu cel din trimestrul anterior. Aceste influenţe non operaţionale au afectat şi profitabilitatea, îmbunătăţirea performanţei trimestriale crescând de la 2% la 12,8% în trimestrul trei faţă de trimestrul al doilea 2011, aceasta reprezentând o creştere substanţială a profitabilităţii, a declarat Anastasios Tzoulas", directorul executiv financiar al Romtelecom.

Baza de clienţi de TV şi internet broadband a crescut cu aproximativ 17% şi, respectiv,  20% faţă de trimestrul 3 al anului anterior, în linie cu strategia noastră de a transforma Romtelecom într-un furnizor complet de servicii de telecomunicaţii. La data de 30 septembrie 2011 numărul de unităţi generatoare de venit (RGU, definite ca abonamente de voce, internet şi TV) a crescut cu 5,3% faţă de anul anterior, ajungând la aproape 4,9 milioane. Subsidiara NextGen a continuat să câştige cota de piaţă,  atât prin creştere organică cât şi prin achiziţii, numărul de RGU crescând cu 40% faţă de trimestrul similar al anului trecut.

Romtelecom şi-a pastrat poziţia de lider pe segmentul de piaţă dedicat companiilor, pentru servicii de voce fixă, date şi internet.

"Îmbunătăţirea EBITDA proforma rezultă din măsurile de reducere a costurilor generate de trecerea la un nou model operaţional, mai flexibil şi mai eficient. Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 11% în trimestrul al treilea 2011 comparativ cu anul anterior (excluzând amortizarea şi  cheltuielile de restructurare şi luând în calcul chetuieli incrementale pe client, cum ar fi programele TV şi costurile de achiziţie de noi clienţi)", a adăugat directorul executiv financiar al Romtelecom.