Vânzările retailerului elen de îmbrăcăminte Sprider, prezent şi în România, au crescut cu 13,2% în primele nouă luni, la 114,9 milioane de euro, de la 101,5 milioane de euro în intervalul similar din 2008, potrivt datelor publicate de companie.

Profitul net a scăzut cu 31,4%, la 4,37 milioane euro, de la 5,88 milioane euro.

Conducerea grupului s-a concentrat pe un plan strategic de extindere a operaţiunilor, pentru a compensa impactul recesiunii mondiale, care a afectat piaţa elenă, ca şi cea din sud-estul Europei.

În urma acestei strategii, profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării) a crescut cu 5,1% faţă de intervalul similar din 2008, la 15,42 milioane euro.

Cheltuielile operaţionale s-au majorat cu 11%, la 57,41 milioane euro, ca urmare a politicii de extindere a reţelei de magazine.

În prezent, grupul deţine 107 centre de vânzări, din care 85 în Grecia şi 22 în România, Bulgaria, Polonia şi Cipru.

În România, Sprider operează 14 magazine, dintre care trei în Bucureşti.

SURSA: Mediafax