Pentru a patra lună la rând, înmatriculările de vehicule Ford în Europa au scăzut considerabil. Conform datelor furnizate de companie, în iulie au fost înmatriculate doar 115.300 de maşini în cele 22 de pieţe din zona care include şi România, denumită în rapoartele Ford: „Euro 22”.

Valoarea menţionată este cu 16,1% mai mică decât în luna iulie din 2009 în timp ce întreaga piaţă a scăzut în aceeaşi lună cu numai 8,9%. Pentru primele şapte luni ale acestui an Ford a raportat vânzări de 921.300 unităţi dintr-o piaţă totală de 10.871.500 vehicule. Scăderea Ford în perioada ianuarie –august 2010 a fost de 5,4% în timp ce piaţa a înregistrat un recul de numai 0,1%.

Ca urmare a scăderii vânzărilor, cota de piaţă a mărcii s-a redus şi ea de la 8,6% în 2009 la 8,5%.

Anterior anunţării acestor rezultate Ford avertiza că se aşteaptă la un declin al pieţei europene ca urmare a încheierii programelor de casare din mai multe state, dar şi din cauza deciziei de a evita discounturile masive.

„Reducerile mari de preţ – pe care mulţi dintre competitorii noştri continuă să le ofere – pot avea un efect negativ prin micşorarea valorii reziduale a maşinilor., implicând un risc major asupra investiţiei pe care clientul o face atunci când cumpără o maşină. Cred că astfel de discounturi nu fac decât să afecteze reputaţia unei mărci şi să slăbească şi mai mult piaţa”, a declarat Ingvar Sviggum, vicepreşedintele Ford Europa pe probleme de marketing, vânzări şi service.

Conform Automotive News, Sviggum ar fi menţionat luna trecută că în ţări precum Germania, Italia sau Marea Britanie, unele mărci rivale au aplicat discounturi cuprinse între 30% şi 50% din preţ pentru a estompa scăderea imprimată de dispariţia programelor de casare.

Din nefericire pentru Ford, cele trei pieţe menţionate sunt şi cele mai puternice ale mărcii americane. Astfel, în Marea Britanie Ford a comercializat în perioada ianuarie – august din acest an 211.700 unităţi, în scădere 5.200 de unităţi faţă de aceeaşi perioadă din 2009, În Germania, scăderea a fost de 63.600 untăţi până la 128.800 maşini, iar în Italia marca a vândut doar 137.700 unităţi, cu 4.300 mai puţine decât în 2009.

În România, în primele şapte luni ale anului au fost înmatriculate 2.964 de autoturisme Ford, cu 29,65% mai puţine decât în acceaşi perioadă din 2009.

Despre evoluţia şi viitorul proiectelor Ford din România, puteţi citi un articol în revista Capital din această săptămână.