Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare ale Renault au scăzut în volum, în primul semestru, cu 16,5%, la 1,107 milioane de unităţi, dar grupul francez şi-a menţinut cota de piaţă la nivel mondial, la 3,7%.

În România, Renault a înregistrat o cotă de piaţă de 37% în primele şase luni, în urcare cu 2,3 puncte procentuale, se arată într-un comunicat al grupului francez.

La nivel mondial, vânzările de autoturisme au coborât, în perioada analizată, cu 13,7%, la 969.361 unităţi, iar cele de vehicule comerciale uşoare cu 32,4%, la 137.628 unităţi. Cota de piaţă a Renault pentru vehicule destinate pasagerilor a fost în primele şase luni de 4,3%, în creştere cu 0,1 puncte procentuale.

În Europa, Renault a avut o cotă de piaţă pentru autoturisme de 8,4%.

„Acest rezultat poate fi atribuit majorării cotei de piaţă în al doilea trimestru, la 8,8%, de la 7,9% în primele trei luni”, potrivit comunicatului.

Renault mulţumeşte programelor „Rabla”

Principalele pieţe ale Renault pentru autovehicule destinate pasagerilor au fost Franţa, cu 332.100 unităţi vândute, corespunzătoare unei cote de piaţă de 25,1%, în scădere cu 0,5 puncte procentuale, Germania, cu vânzări de 123.000 unităţi, în urcare cu 47,6%, şi o cotă de piaţă de 5,7%, şi Italia, unde a comercializat 56.700 maşini şi are 4,7% din piaţă.

„Programele de înnoire a parcurilor auto, introduse în decembrie în Franţa şi ulterior în Germania sau alte state europene, au sprijinit semnificativ pieţele”, subliniază comunicatul.

Renault a rămas în primul semestru lider pe piaţa europeană a vehiculelor comerciale uşoare, poziţie pe care o deţine de peste 11 ani. Cota de piaţă, în acest sector, a crescut cu 0,6 puncte procentuale, la 14,8%.


SURSA:
Mediafax