„Rezultatele constant favorabile obținute de Farmec se datorează și strategiei de consolidare a rețelei de parteneri de distribuție. Investim constat în cele mai noi tehnologii și acordăm o atenție deosebită formulărilor produselor, dar și modalității de prezentare a acestora”, explică Mircea Tudean, directorul general al Farmec.

În 2014, Farmec a alocat un buget de investiții de 10,7 milioane lei. Din această sumă  6,8 milioane lei sunt direcționate către lucrări de retehnologizare, care includ linii de umplere pentru produsele  cosmetice şi produsele de întreţinere şi curăţare a locuinţei, două malaxoare, o linie pentru secţia de mase plastice, precum și alte tehnologii performante. Având în vedere strategia societaţii  Farmec de a îmbunătăți permanent standardele activității de cercetare şi laborator, în cursul acestui an se  implementează un proces de modernizare a laboratoarelor  de control al calității.

Vânzările înregistrate în prima jumătate a anului au fost impulsionate în mare măsură de lansarea unor noi produse sau extinderea unor game deja existente (ex. extinderea gamelor de produse de curățenie Nufăr și Triumf, lansarea produselor noi de depilare pe bază de ceară albă și argan, extinderea gamei Farmec Natural, lansarea colecției de vară a lacurilor de unghii Farmec Collection, precum și îmbogățirea gamei de oje Farmec Ultrarezistent și lansarea gamei ArganPlus, destinată exclusiv îngrijirii părului).

În plus, pe plan local, Farmec a investit în diversificarea serviciilor oferite în cadrul Centrului de Frumusețe din Cluj-Napoca, prin deschiderea unui salon de cosmetică, unde vizitatorii pot beneficia de tratamente de ultimă generație.

Noutățile planificate pentru anul 2014 includ lansarea gamei complete de produse de îngrijire pentru bărbați, Gerovital H3 MEN, precum și pătrunderea pe segmente noi de piață.

Produsele Farmec sunt prezente în peste 30 de ţări din întreaga lume, ca Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croaţia, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, EAU, Coreea de Sud, SUA.

După privatizarea companiei prin metoda MEBO în 1995, Farmec a devenit un business controlat de familia Turdean, cu 60% din acțiuni – restul de 40% sunt deținute de un profesor universitar, Petru Pântea (16%), și de angajații Farmec.

Principalii concurenţi pe segment sunt mărcile Elmiplant, din portofoliul companiei greceşti Sarantis, sau marcile internaţionale Nivea şi L’Oreal.

Producătorii locali rămân tot departe de marii importatori, afacerile companiilor românești abia atingănd 10% din întreaga piață a cosmeticelor, estimată de Euromonitor la 600-650 milioane de euro.