Potrivit unui studiu realizat de GfK Boutique Research, şi prezentat în avampremiera Consumer Electronics Show, care va începe marţi la Las Vegas, ţările în curs de dezvoltare vor fi responsabile pentru 46% din vânzările totale de gadgeturi în 2012, faţă de 37% în urmă cu patru ani.

Potrivit analiştilor în 2012 vânzările globale de produse electronice se vor ridica la 1.038 miliarde de dolari, în creştere cu 5% faţă de 2011. Comparativ din 2010 în 2011 vânzările globale de produse electronice au crescut cu 8%.

GfK se aşteaptă ca smartphone-urile şi tabletele să fie cele mai bine vândute produse la nivel global, în defavoarea altor categorii de dispozitive. "Vom vedea că majoritatea categoriilor de produse vor încetini sau vor înregistra o contracţie pe măsură ce smartphone-urile şi tabletele vor atrage cea mai mare parte din cheltuielile de consum", a declarat directorul de cercetare de la GfK, Steve Bambridge.

Consumatorii din China şi alte state asiatice în curs de dezvoltare, din America Latină şi Europa de Est sunt interesaţi să cumpere produse hight-tech pe măsură ce se apropie de standardele de viaţă ale clasei de mijloc. În schimb, vânzările de gadgeturi în SUA, Japonia şi Europa Occidentală stagnează. Potrivit NPD Group, vânzările de produse electronice în SUA au scăzut cu 5,9% în perioada sărbătorilro de srşit de an, pe măsură ce vânzările de smartphone-uri au canibalizat vânzările de camere foto, dispozitive de navigare GPS şi televizoare.
SURSA: Agerpres