In luna februarie a acestui an vanzarile de autoturisme noi au inregistrat un trend descendent, fiind vandute 14.887 unitati, cu 0,6% mai putin decat in luna ianuarie, dar cu 8,8% mai mult decat in aceeasi luna a anului trecut.

In topul vazarilor se afla, ca si pana acum, Dacia care in luna februarie a vandut 6.842 de autoturisme, ceea ce echivaleaza cu o cota de piata de 46%. Producatorul local este urmat, in ordine, de Renault cu 1.141 unitati si Daewoo cu 1.032 unitati, care detin o cota de piata de 7,7%, respectiv 6,9%. Producatorul ceh, Skoda, se afla pe cea de a patra pozitie cu 1000 de autoturisme vandute in februarie.

In ceea ce priveste distributia pe modele, primul loc in clasament este detinut de Renault Clio cu 762 de unitati vandute. Urmatoarele pozitii sunt ocupate de cele doua variante ale modelului Skoda Octavia. Octavia Tour ocupa pozitia a doua cu 378 unitati, in timp ce noua Octavia are 324 unitati vandute. Opel Astra Clasic a urcat noua pozitii, cu o cerere de 312 unitati devansand Renault Megane (278 de unitati), model plasat luna trecuta pe al treilea loc.

Productia de autoturisme autohtone a inregistrat o crestere de peste 7,2% de procente, pana la valoarea de 16.200 unitati, fata de 15.109 unitati produse in prima luna a anului. In februarie 2006 au fost importate 7.013 autoturisme cu 9,1% mai putin decat in ianuarie, iar exporturile s-au majorat cu 32,6%, pana la 7.378 unitati.

Sursa: APIA, 14 martie 2006