Cel mai important jucător din lume este Nike (care deține și brandul Converse), cu vânzări de 30,4 miliarde de euro în anul fiscal 2016.

Francezii de la Louis Vuitton Moët Hennessy, care deţin magazinele Luis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Marc Jacobs au avut vânzări de 42,6 miliarde de euro, iar spaniolii de la Inditex, care deţin Zara, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti, au avut vânzări de 23,3 miliarde de euro.

Americanii de la TJX și suedezii de la H&M sunt prezenți în topul celor mai importante companii cu venituri de 29 respectiv 20 de miliarde de euro în 2016.

Potrivit analiştilor de la Bloomberg, piața globală a modei valorează peste 3.000 de miliarde de dolari sau 2% din valoarea tuturor bunurilor și serviciilor produse în lume. În 2018, experţii estimează un avans cuprins între 3,5 și 4,5%.

Cea mai dinamică componentă, online-ul, este estimat să înregistreze creșteri medii anuale de peste 10% pe an (Euromonitor), astfel încât până în 2020 vânzările online transfrontaliere să depășească pragul de 1000 de miliarde de dolari.