Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Vânzări record! Cererea pentru mașinile ecologice a explodat în România. Câte autoturisme s-au vândut în anul 2018

Autor: | | 0 Comentarii | 1498 Vizualizari

Românii dau semne că au prins gustul pentru mașinilr ecologice și au demonstrat asta anul trecut, când vânzările pentru astfel de autoturisme a crescut vertiginos.

Numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride şi plug-in) vândute anul trecut în România a fost de 4.572, în creştere cu 65,7% faţă de anul 2017, reiese din statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Conform datelor citate, din totalul înregistrat în perioada ianuarie - decembrie 2018, un număr de 3.585 de exemplare sunt vehicule hibrid, în urcare cu 59,8% comparativ cu intervalul similar din anul precedent, 682 sunt electrice 100% electrice (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%).

În perioada analizată, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, ponderea se situa la 2,1%.

În ultima lună a anului 2018, au fost comercializate 555 de autoturisme electrice şi hibrid, în creştere cu 9,25%, comparativ cu datele din luna noiembrie a anului trecut, când s-au înregistrat 508 de exemplare noi vândute.

Datele APIA relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme pur electrice, anul trecut primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 175 de unităţi, urmată de BMW (148 de exemplare), Renault (119), smart (116), Kia (59), Nissan (54), alte mărci (10) şi Mercedes Benz (1).

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada de referinţă, au fost înregistrate de Toyota (3.198 unităţi), Lexus (147), Ford (65), Kia (62), Hyundai (58), Suzuki (34), Mercedes Benz (20) şi Land Rover (1).

De asemenea, în ierarhia vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Volkswagen - cu 82 de unităţi comercializate. Pe locurile următoare se clasează: Volvo (45 exemplare), BMW (44), Mitsubishi (41), Porsche (33), Mercedes Benz (30), Mini (13), Audi (9) şi Land Rover (8).

La jumătatea lunii martie din 2018, Ministerul Mediului a lansat o nouă sesiune a programului "Rabla Plus", destinată celor care vor să-şi achiziţioneze o maşină ecologică.

Ministerul de resort estima, la vremea respectivă, că românii vor cumpăra, prin acest program, 2.000 de maşini electrice, în cursul anului trecut.

Accesarea programului nu a fost condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului "Rabla Clasic" (de 6.500 de lei) s-a putut cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul "Rabla Plus", numai în cazul în care solicitantul urma să achiziţioneze fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.