“Avem de-a face cu un fenomen care afectează toate sectoarele economiei şi sunt necesare măsuri aspre pentru combaterea acestuia”, a spus Harun Adiguzel, CEO al URB Group.
URB Group a solicitat recent autorităţilor române, la o conferinţă la care a participat şi ministrul Economiei, sprijin în combaterea contrafacerii industriale, pe fondul îngrijorării că 70% din rulmenţii cu sigla URB de pe piaţa românească sunt falşi. Majoritatea sunt importaţi din China, Pakistan şi India, la preţuri derizorii şi la o calitate îndoielnică.
Acesta este motivul pentru care piaţa rulmenţilor din România a scăzut semnificativ, de la 15 milioane de dolari în 2007, la 2,5 milioane de dolari în prezent. Situaţia s-ar putea reglementa prin aplicarea unor măsuri similare cu cele din Turcia, unde Guvernul a stimulat vânzarea produselor indigene prin aplicarea, prin ordonanţă de urgenţă, a unor impozite de dumping la import.
URB Group deţine în prezent trei fabrici de rulmenţi – în România, Turcia şi Ungaria – care produc, sub marca URB, 30,8 milioane de rulmenţi anual.