Selgros Cash & Carry  va deschide marţi, în cartierul Drumul Taberei din Bucureşti, al patrulea magazin din Capitală şi al 18-lea la nivel naţional, în urma unei investiţii de 38 de milioane de euro.

Magazinul are o suprafaţă de vânzare de 8.000 mp, iar investiţia totală a inclus şi preţul terenului.

Unitatea comercială, situată pe Valea Cascadelor, face parte dintr-un parc comercial care mai include un magazin de bricolaj Dedeman.

„În acest proiect vrem să mai aducem şi alţi investitori, dar de dimensiuni mai mici decât Dedeman”, a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul executiv al Selgros România, Alexandru  Vlad.

UPDATE: Ţinta la 21 de magazine

Oficialii Selgros vor să ajungă la 21 de magazine pe piaţa românească şi speră să deschidă cel puţin un magazin anul viitor.

„Căutăm terenuri propice nevoilor noastre în câteva mari oraşe. Anul acesta este exclus să mai deschidem vreun magazin, dar sperăm ca anul viitor să mai deschidem cel puţin un magazin cash&carry.”, a mai declarat Vlad.

Directorul executiv Selgros, nu a exclus nici posibilitatea de inaugura, pe viitor, încă un magazin în Capitală, precizâd că deschiderea de noi unităţi comerciale depinde de identificarea de terenuri al căror preţ să nu afecteze profitabilitatea investiţiei, precum şi de posibilitatea obţinerii autorizaţiiilor necesare.

Referitor la magazinul din Drumul Taberei, Vlad estimează că investiţia va fi amortizată în zece ani.

Vânzări în stagnare în prima parte a anului

Referitor la evoluţia vânzărilor în prima parte a anului, Vlad a precizat că, în cazul Selgros, se poate vorbi de „o relativă stagnare”.

Totodată, vânzările de produse nealimentare ale companiei, în special produsele electronice, electrocasnice şi multimedia, dar şi alte categorii au consemnat scăderi în prima parte a anului, în timp ce vânzările de alimente au generat o creştere foarte mică.

Vlad a mai adăugat că nu poate face o estimare referitoare la afacerile pe  întregul an, în condiţiile în care cifra de afaceri depinde foarte mult de vânzările din perioada septembrie-decembrie, a căror pondere depăşeşte 50% din vânzările anuale.

Potrivit directorului de ţară al Selgros România, Edith Lenga-Balk, vânzările companiei au fost de asemnea afectate şi de ritmul de expansiune al celorlalte reţele de retail prezente pe piaţa românească.

Selgros Cash&Carry a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 3,16 miliarde de lei (858 milioane de euro) şi un profit net de 143,7 milioane de lei (39 de milioane de euro).

Compania este prezentă pe piaţa românească din 2001 şi face parte din holdingul transGourmet, un joint-venture deţinut de grupul german de retail Rewe împreună cu Coop Elveţia.