Duminică seară, autorităţile bulgare au interzis traficul de camioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse. Decizia a fost luată după ce o groapă uriaşă, cu dimensiuni de un metru pe 80 de centimetri, s-a format duminică în partea bulgară a podului. Potrivit presei bulgare, resturi de beton au căzut pe calea ferată ce trece pe sub şosea, fiind deteriorate atât carosabilul, cât şi placa de beton a podului.

Agenţia Rutieră recomandă ca, până la 13 aprilie, vehiculele de marfă să folosească celelalte puncte de trecere a frontierei între cele două ţări – cele terestre din Dobrogea sau feriboturile pe Dunăre. Pe teritoriul românesc, autocamioanele sunt redirecţionate către celelalte puncte de trecere a frontierei cu Bulgaria, respectiv Vama Veche sau Negru Vodă în judeţul Constanţa, Zimnicea sau Turnu Măgurele în judeţul Teleorman, Calafat şi Bechet în judeţul Dolj.

În medie, un număr de 4.000 de vehicule, dintre care jumătate sunt autocamioane, folosesc în fiecare zi podul dintre Giurgiu şi Ruse.

În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954. Cel de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, între oraşele Vidin şi Calafat, se află în prezent în construcţie, urmând să fie inaugurat în următoarele luni.
Adjunctul prefectului districtului Ruse, Andrian Raikov, a spus însă luni că cel mai probabil repararea podului se va face peste o lună pentru că, în prezent, condiţiile meteorologice nu sunt favorabile. Raikov a relatat că în zona podului s-a format o coloană de autocamioane şi că şoferii lor sunt avertizaţi că trebuie să se redirecţioneze spre alte puncte de trecere a frontierei.

Agenţia Rutieră anunţă că, în după-amiaza de luni, traficul spre punctul de trecere a frontierei Silistra-Călăraşi este îngreunat din cauza numărului mare de camioane.

Nikola Popov, director al complexului de feribot Sviştov-Zimnicea a declarat pentru agenţia Focus că în acest moment operează două feriboturi care se aşteaptă să transporte în jur de 70 de tiruri în cursul zilei de luni. S-ar putea ca, în următoarele zile, să fie lansat încă un vas, dar acesta are nevoie de o mică renovare pentru că nu a fost folosit de mult timp, a spus Popov. El a afirmat că în zona feribotului este un lung şir de tiruri, dar şoferii înţeleg situaţia şi aşteaptă liniştiţi. Unul dintre vase poate transporta 6 camioane pe cursă, iar celălalt 5 camioane. Ambarcaţiunile pot face în jur de 10 curse pe zi.

Duminică seară, autorităţile bulgare au interzis traficul de camioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse. Decizia a fost luată după ce o groapă uriaşă, cu dimensiuni de un metru pe 80 de centimetri, s-a format duminică în partea bulgară a podului. Potrivit presei bulgare, resturi de beton au căzut pe calea ferată ce trece pe sub şosea, fiind deteriorate atât carosabilul, cât şi placa de beton a podului.

Agenţia Rutieră de la Sofia informează că restricţia va fi ridicată după încheierea reparaţiilor, iar până atunci vehiculele de marfă trebuie să folosească celelalte puncte de trecere a frontierei între cele două ţări – cele terestre din Dobrogea sau feriboturile pe Dunăre. Pe teritoriul românesc, autocamioanele sunt redirecţionate către celelalte puncte de trecere a frontierei cu Bulgaria, respectiv Vama Veche sau Negru Vodă în judeţul Constanţa, Zimnicea sau Turnu Măgurele în judeţul Teleorman, Calafat şi Bechet în judeţul Dolj.

În medie, un număr de 4.000 de vehicule, dintre care jumătate sunt autocamioane, folosesc în fiecare zi podul dintre Giurgiu şi Ruse.

În anul 2011, Bulgaria a renovat superficial partea sa din pod. Ministerul dezvoltării regionale de la Sofia a anunţat atunci că podul are nevoie de o renovare generală care trebuie efectuată simultan de cele două ţări şi care cel mai probabil va fi finanţată cu fonduri europene în perioada de programare financiară multianuală 2014-2020. În iunie 2012, ministrul bulgar al dezvoltării regionale Liliana Pavlova a declarat că între Ruse şi Giurgiu trebuie construit un nou pod sau cel puţin cel existent să fie modernizat şi lărgit.

În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954. Cel de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, între oraşele Vidin şi Calafat, se află în prezent în construcţie, urmând să fie inaugurat în următoarele luni.
Sursa: Agerpres