'Restricţia de circulaţie pentru acest sector de drum naţional şi european, comunicată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pe 31.07.2014 şi menţinută prin comunicatul din 02.08.2014 pentru vehiculele comerciale de marfă peste 7,5 tone, aduce grave prejudicii atât transportatorilor rutieri de marfă, cât şi economiei naţionale, având în vedere faptul că oraşul Piteşti este un centru economic important pentru România, o adevărată capitală a exportului românesc şi a industriei auto', se arată în comunicatul citat.

Potrivit UNTRR, există o diferenţa foarte mare, de peste 100 km între ruta uzuală şi varianta ocolitoare indicată de CNADNR pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone pe sensul Piteşti – Rm. Vâlcea.

'Diferenţa foarte mare, de peste 100 km, între ruta uzuală şi varianta ocolitoare indicată de CNADNR pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone pe sensul Piteşti-Rm. Vâlcea, respectiv Piteşti – DN 65 – Slatina – Găneasa – intersecţie DN 64 – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea, conduce la o majorare semnificativă a costurilor directe ale firmelor de transport rutier cu motorina (35 litri suplimentar minim) şi cu uzura vehiculelor, dar şi la o creştere cu până la 2 ore a timpului de deplasare între cele 2 localităţi, în condiţiile în care durata de condus zilnică a unui şofer profesionist în UE nu depăşeşte 9 ore. Prin introducerea acestei restricţii, transportatorii rutieri care activează în această zonă sunt direct afectaţi, pentru că nu se admite nici accesul camioanelor către propriile puncte de lucru ale firmelor din judeţul Argeş (situate în zona restricţionată)', se mai spune în comunicat.

AGERPRES