Așadar, în Ungaria au fost înregistrate 22.651 de vehicule cu numere verzi anul trecut. Potrivit autorității maghiare, 2023 s-a dovedit încă o dată a fi un an record.

A fost înregistrat un nou record în Ungaria

A fost depășită cifra de aproape 21.000 de vehicule înregistrate în 2022. Ministerul Energiei a susținut că peste 60% din mașini cu numere verzi intrate în circulaţie în 2023 au fost pur electrice.

Pe drumurile din Ungaria rulau deja peste 86 000 de astfel de vehicule la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut. Din totalul acestei flote, aproximativ 45.000 sunt autoturisme pur electrice. Totodată, aproape 3.000 de camioane sunt pur electrice, în timp ce aproximativ 500 motociclete sunt electrice nepoluante, iar 206 autobuze sunt electrice.

De asemenea, autoritatea maghiară a susținut că energia verde reprezintă viitorul economiei din Ungaria. Totodată, guvernul este angajat în ecologizarea transporturilor ca element-cheie în reducerea poluării mediului şi în îndeplinirea angajamentelor privind climatul, a spus Ministerul Energiei.

„Firmele pot solicita statului o subvenţie nerambursabilă pentru achiziţionarea de autoturisme, furgonete sau microbuze pur electrice, aplicând la un concurs de proiecte care va fi lansat la începutul lunii februarie. Companiile pot beneficia de subvenţii între 2,8 şi 4 milioane de forinţi (n.red. 7,4-10,5 mii de euro) din bugetul de 30 de miliarde de forinţi (n.red. 79,2 de milioane de euro) pentru achiziţionarea unui vehicul, în funcţie de capacitatea acumulatorului acestuia”, a transmis autoritatea.

Tranziția la vehiculele electrice devine periculoasă pentru anumite zone din Europa

În altă ordine de idei, tranziția la vehiculele electrice devine periculoasă pentru anumite zone din Europa. În ultimele trei decenii, localitatea Dolny Kubin din nordul Slovaciei a găzduit investiții semnificative.

Această schimbare a avut loc pe măsură ce fosta Cehoslovacie a evoluat de la statutul de remanență a vechiului bloc estic la un important centru al producției auto la nivel mondial.

Zona cunoscută sub numele de „Detroit-ul Europei” intră într-o nouă fază de tranziție în 2024, odată cu accelerarea adoptării vehiculelor electrice și sprijinul Uniunii Europene pentru producția internă.

De această dată, provocarea nu constă în recuperarea decalajului. Dificultățile stau în evitarea stagnării și protejarea impulsului economic.

Producătorii de automobile fac investiții semnificative pentru a trece la vehiculele electrice. Grupul german Volkswagen AG are planuri să înceapă producția de SUV-uri complet electrice în Slovacia după 2025.

Conform unui studiu efectuat de GLOBSEC, un grup de reflecție cu sediul în Bratislava, în cel mai pesimist scenariu, trecerea la electromobilitate ar putea duce la eliminarea a până la 85.000 de locuri de muncă în Slovacia. Această cifră reprezintă aproximativ 4,5% din forța totală de muncă.