Vignetele de tranzit pentru vehiculele grele se vor emite doar electronic

Primăria Municipiului București (PMB) a anunțat că, începând din acest an, vignetele de tranzit pentru vehiculele cu un tonaj mai mare de cinci tone, în București, vor fi emise exclusiv în format electronic. Varianta tipărită nu va mai fi disponibilă în benzinării. Această măsură presupune că transportatorii trebuie să-și procure online autorizația de acces AICI.

Autorizațiile pot fi încă obținute de la sediul PMB, însă, acum, vor fi emise doar în format electronic, renunțându-se la varianta tipărită. Lansată în septembrie 2023, platforma online pentru achiziționarea vignetelor a avut un impact semnificativ, iar până la finalul anului 2023, suma totală încasată a fost de 1.249.546 lei.

Această inițiativă face parte din eforturile autorităților de a reduce poluarea în trafic. Un exemplu în acest sens este introducerea autobuzelor electrice pe străzile Capitalei începând din anul trecut. Un număr de 100 de autobuze electrice noi BMC au fost aduse în România, iar până în decembrie, stațiile de încărcare necesare erau deja funcționale.

Primăria Municipiului București (PMB) a achiziționat aceste 100 de autovehicule cu fonduri europene nerambursabile, prin intermediul Programului Operațional Regional, într-un efort de modernizare și reducere a impactului asupra mediului înconjurător.

Ce sunt vignetele de tranzit?

O vigneta este o etichetă sau o marcă autocolantă aplicată pe parbrizul sau pe caroseria unui vehicul și care indică că șoferul a achitat taxa de tranzit sau taxele pentru a circula în anumite zone, orașe sau pe anumite segmente de drum. Acest sistem este folosit în multe țări pentru a reglementa accesul vehiculelor în zone restricționate sau pentru a colecta fonduri destinate întreținerii infrastructurii rutiere.

O nouă taxă de la 1 ianuarie! Cine va trebui să o plătească?

De la 1 ianuarie 2024, Administrația Portuară a introdus o taxă de 10 euro pentru fiecare TIR la fiecare intrare în port. Transportatorii, deja nemulțumiți de această decizie, au declarat că vor opri complet operațiunile. În acel moment, mii de TIR-uri și zeci de mii de containere erau blocate în terminalul din Constanța Sud-Agigea.

Pe de altă parte, conducerea operatorului portuar a afirmat că introducerea taxei era necesară, iar banii colectați urmau să fie utilizați pentru a crea condiții decente pentru transportatori. Pentru companiile cu un volum mare de trafic, s-a implementat un sistem de discount care a redus valoarea tarifului de intrare până la 8 euro pe tranzacție.