Ungaria are planuri mari pe care vrea să le finalizeze în următorii cinci ani. Potrivit ultimelor informații, țara vecină cu România se pregătește să dezvolte cea mai avansată infrastructură de transport din regiune. Mai exact, Ungaria urmează să construiască 5 noi aeroporturi, 7 autostrăzi și piste pentru avioane de marfă în zeci de orașe, în următorii cinci ani.

În ceea ce privește obiectivul Ungariei, Guvernul de la Budapesta vrea ca țara să aibă cea mai dezvoltată infrastructură de transport din regiune şi să profite la maximum de poziţia sa geografică, a declarat la Budapesta, Levente Magyar, secretar de stat însărcinat cu relaţia cu Parlamentul în cadrul Ministerului ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior, scrie Hirado.

În același timp, oficialul ungar a mai amintit că Ungaria nu este prima oară în față cu un astfel de plan. În ultimii ani, țara vecină cu România a dat startul mai multe dezvoltări în domeniul infrastructurii de transporturi. Ungaria doreşte să continue această tendinţă, a adăugat politicianul.

Legat de planurile referitoare la dezvoltarea strategică, Levente Magyar a afirmat că, pe masa Guvernului ungar, există o strategie cuprinzătoare de dezvoltare a aeroporturilor. De menționat este faptul că un element important al acestei strategii este extinderea capacităţilor de handling pentru transportul aerian de mărfuri. Mai exact, obiectivul este ca fiecare oraş important din Ungaria să aibă acces la transportul aerian de mărfuri.

Practic, planul de dezvoltare care se întinde între 5-8 ani prevede ca pe lângă singurul aeroport care există în acest moment, Ungaria să mai aibă 4-5 aeroporturi mai mari, iar pistele de aterizare necesare pentru avioanele de mărfuri vor fi construite în zeci de locuri.

Ungaria anunță o inovare în infrastructură

În acelaşi timp, participanţii la piaţă vor dezvolta unităţi adecvate primirii avioanelor de marfă care vor plasa transportul aerian din Ungaria la noi dimensiuni, a detaliat politicianul.

Acesta a mai subliniat faptul că în ultimii trei ani s-au făcut progrese uriașe la nivel terestru. Mai exact, în urmă cu 10 ani, Ungaria avea doar 3 autostrăzi care ajungeau la graniţele sale, iar acum există 7 astfel de legături şi încă 7 autostrăzi vor fi predate în următorii ani, a spus acesta.

Totodată, autostrada Budapesta-Bratislava a fost recent predată, autostrada M30, care leagă Budapesta de Miskolc şi Kosice, va fi predată în curând, iar construcţia nodului autostrăzii Záhony va începe în curând, la fel şi ramura autostrăzii M3 spre Beregszász, a enumerat exemplele politicianul.

De menționat este faptul că prin planurile pe care le are, Ungaria recuperează o restanţă de un deceniu prin această dezvoltare, unul dintre principalele sale obiective fiind acela de a putea livra în Europa de Vest mărfuri din Est, prin Ungaria, care sosesc în porturile greceşti.

În ceea ce privește linia ferată de mare viteză, în momentul de față aceasta este la stadiul de proiect, dar când va fi finalizată, va trece prin ţările Grupului de la Visegrád (V4), deschide, de asemenea, noi perspective în transportul feroviar, a mai adăugat secretarul de stat ungar.