'318 milioane de euro ar fi putut ajunge la ONG-uri în 2014 prin Legea sponsorizării. Doar 21% dintre firmele care au avut profit în 2014 au înregistrat cheltuieli de sponsorizare. Companiile pot direcţiona şi mai mulţi bani – de la 1 ianuarie 2016 plafonul pentru cifra de afaceri creşte de la 0,3% la 0,5%', se arată în comunicat.

Deşi facilitatea fiscală oferită de Legea sponsorizării este cunoscută de 87% dintre IMM-uri, doar 52% dintre companiile respondente spun că au direcţionat fonduri cu ajutorul acestui mecanism către sectorul neguvernamental în 2014 – conform sondajului 'Cum văd ONG-urile şi IMM-urile legea sponsorizării', realizat de Hospice Casa Speranţei, EY România şi Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, în perioada 20 octombrie – 20 noiembrie 2015.

Miercuri a fost lansată a doua ediţie a acestei cercetări care analizează nivelul de notorietate a Legii sponsorizării, dar şi modul în care a fost utilizată în ultimele 12 luni de către ONG-urile şi IMM-urile din România. La cele două chestionare online aplicate anul acesta au răspuns în total 75 de reprezentanţi ai IMM-urilor şi 107 de reprezentanţi de ONG-uri.

'Cele mai multe dintre companii au direcţionat fondurile către educaţie (27%), protecţie socială (20%), sănătate (19%), sport (17%), în timp ce doar 11% pentru artă şi 6% pentru mediu. Spre deosebire de anul 2014, când 86% dintre ONG-uri cunoşteau această facilitate fiscală şi 14% care nu o cunoşteau, în 2015 procentul celor o cunosc creşte la 90% în timp ce 10% spun nu o cunosc. Principala metodă folosită de ONG-uri ca să convingă companiile să îşi redirecţioneze banii prin facilitatea 20% este apelarea la prieteni comuni sau cunoscuţi, contactul direct/în persoană, urmat de contactul prin telefon şi de solicitarea directă prin poşta electronică', informează comunicatul citat.

SURSA: Agerpres