„Industria auto trece prin cea mai mare transformare din istoria sa. Dezvoltarea de soluţii de mobilitate neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 necesită mari investiţii”, a precizat Daimler, potrivit AFP (preluat de AGERPRES). Acum grupul Daimler are un număr de 304.000 de angajați.
Planul principal al constructorului german este că până în 2022 să scadă cu 1,4 miliarde de euro cheltuielile cu personalul. Vizați de restructurare nu sunt numai muncitori, ci și cei aflați pe poziții de conducere, 10% dintre locurile de muncă ale managerilor urmând să fie eliminate. Asta însemnând 1.100 de locuri de muncă.
Numărul de posturi care va fi restructurat „va fi unul de ordinul a cinci cifre”, a declarat directorul de personal de la Daimler, Wilfried Porth. Urmează că firma să anunțe săptămâna viitoare detaliile legate de modul în care vor fi făcute concedierile.
Daimler nu este singurul constructor de mașini din Germania care a anunțat că are un plan de restructurări de personal, Audi, parte a concernului Volkswagen, a anunţat la începutul acestei săptămânii că are în plan scăderea cu 9.500 de locuri de muncă până în anul 2025. Asta în condițiile în care și Volkswagen dorește să disponibilizeze 5.000 de oameni.
Și constructorii de mașini străini anunță disponibilizări în Germania, americanii de la Ford au anunțat deja că vor face o restructurare de 12.000 de locuri de muncă în Europa, dintre care 5.000 în Germania.
Aceste planuri vin în contextul în care economia Germană înregistrează cea mai redusă rată a șomajului de la reunificare, asta în datorită creșterii consumului, care reușește să contrabalanseze greutățile prin care trec constructorii de mașini germani, companiile auto reprezentând o parte foarte importantă a economiei germane, potrivit DW, citat de g4media.

Te-ar putea interesa și: