“OUG presupune amendarea Legii 38/2003 şi schimbă un singur paragraf. Scoate sintagma în mod repetat, adică acum oamenii care fac piraterie în domeniul transporturilor pot fi amendaţi fără a se dovedi caracterul repetat al acestei activităţi. Întreaga discuţie are la bază o confuzie şi anume că Uber ar fi un serviciu de taxi sau că şoferii ar face servicii de taxi. Nu e aşa. Spre deosebire de un serviciu de taxi, Uber este o comunitate online închisă. Ca să accesezi serviciile trebuie să ai un cont, parolă, date de card, ca şofer trebuie să aduci cazier. Nu vei putea lua niciodată un Uber de pe stradă. Oamenii care conduc Uber o fac ocazional. Sunt oameni care fac asta câteva ore pe săptămână, sunt oameni care fac asta doar câteva săptămâni, fie conduc câteva ore în timpul lor liber. Există 15% oameni pentru care Uber este singura sursă de venit, de 50 şi ceva de ani şi câteva sute de pensionari care conduc Uber”, a spus Corolea. 

Ea a precizat că a discutat cu reprezentanţii autorităţilor care au spus că este nevoie de o reglementare distinctă dar după întâlnirea cu transportatorii a apărut Ordonanţa de Urgenţă.

“Am fost la Ministerul Transporturilor unde am discutat cu ministrul pentru Dialog Social, ministrul Transporturilor, ministrul Comunicaţiilor, diverşi reprezentanţi din MAI, le-am explicat modelul nostru şi aşa cum au agreat, să începem lucrăm la un cadru de reglementare distinct pentru serviciile ca Uber. Au zis ‘da, Uber nu este taxi, este nevoie de o reglementare diferită, nu avem în intenţie să limităm serviciile inovative ca Uber, le susţinem şi suntem de acord să lucrăm la un nivel de reglementare’. Noi le-am trimis mai multe informaţii despre modelul Uber, diverse modele de reglementare din Statele Unite şi din Uniunea Europeană. Însă, pe 12 mai, COTAR a avut o nouă întâlnire cu reprezentanţii Guvernului şi la 5 zile după Ministerul Transporturilor a publicat acest proiect de Ordonanţă de Urgenţă din care au dispărut toate celelalte nemulţumiri ale COTAR rămânând acest articol unic”, a mai arătat oficialul Uber. De asemenea, aceasta a precizat că este foarte posibil ca proiectul de ordonanţă să deschidă calea unor abuzuri asupra şoferilor parteneri dacă trece în această formă.

“Nu avem o legislaţie de ride sharing care să facă diferenţa între serviciile de transport ilegal, anonim, nefiscalizat şi servicii de ride sharing aşa ca Uber. Am scris vineri premierului o scrisoare prin care solicităm retragerea temporară a OUG până când vom avea un cadru de reglementare clar, disctinct pentru serviciile de ride sharing. Între timp avem toată disponibilitatea şi deschiderea de a lucra şi de a prezenta modele de ride sharing. Când vor fi clarificate lucrurile, susţinem să amendăm şi să limităm acele activităţi de transport riscante pentru consumator. România nu trebuie să inventeze o lege. Putem să împrumutăm alte modele din alte ţări”, a explicat Corolea. 

Potrivit acesteia, 300.000 utilizatori Uber în România au folosit cel puţin o dată serviciile platformei, din care peste 250.000 în Bucureşti.

Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar din februarie 2015 Uber este prezentă şi în România, la Bucureşti, cu trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat. AGERPRES