În pofida provocărilor cu care sectorul turistic s-a confruntat în primele şase luni, WTTC se aşteaptă la o creştere cu 3,1% în acest an a cheltuielilor globale cu turismul şi călătoriile, un avans mai mic decât cel de 3,3% preconizat în luna martie, dar peste ritmul de creştere al economiei mondiale, care potrivit WTTC ar urma să fie de 2,3% în 2016, scrie Agerpres.

Potrivit preşedintelui WTTC, David Scowsill, problemele macroeconomice au un impact mai mare asupra călătoriilor decât atentatele teroriste. 'Turiştii nu vor permite atacurilor teroriste izolate să le amâne planurile de călătorie', a spus David Scowsill dând ca exemplu faptul că turiştii îngrijoraţi de siguranţa din Franţa au ales în schimb Spania sau Italia.

Chiar dacă imaginea globală rămâne pozitivă, pentru unele ţări perspectivele s-au înrăutăţit de la publicarea ultimelor prognoze ale WTTC, în luna martie a acestui an. În cazul Franţei, estimările privind contribuţia directă a sectorului turismului la Produsul Intern Brut au fost revizuite de la 2,9% la 1,1%, din cauza revizuirii prognozelor macroeconomice în alte ţări europene precum şi a recentelor incidente, printre care şi atentatul de la Nisa. Pentru Turcia, contribuţia directă a turismului la PIB a fost revizuită de la minus 0,2% până la minus 3,2%, din cauza atentatelor teroriste, a disputei diplomatice cu Rusia şi a tentativei de puci. În ceea ce priveşte Brazilia, WTTC se aşteaptă în continuare ca sectorul turistic să se contracte, în pofida efectelor pozitive ale Jocurilor Olimpice.

Raportul WTTC include şi un capitol special dedicat deciziei Marii Britanii de a ieşi din Uniunea Europeană. Potrivit WTTC, cheltuielie turistice din Marea Britanie ar urma să înregistreze o creştere de 3,6% în acest an, devansând avansul de 2,2% înregistrat de restul Europei, ca urmare a creşterii cheltuielilor vizitatorilor internaţionali odată cu deprecierea lirei sterline.

World Travel & Tourism Council (WTTC) este principalul forum pentru afacerile globale în turism şi este alcătuit din liderii celor mai bine clasate companii din industria turistică.