eMAG, magazin online cu operaţiuni în România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia, şi-a setat ca obiectiv pentru tot grupul atingerea în 2018 a unei cifre de afaceri de un miliard de euro. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 550 de milioane de euro și 697 milioane de euro pe tot grupul.

“Pentru atingerea obiectivului, compania mizează pe dezvoltarea reţelei de parteneri marketplace, creșterea gamei și a categoriilor de produse, dezvoltarea de servicii noi de livrare, dar şi pe deschiderea de showroom-uri în Ungaria şi Bulgaria. Luna aceasta vom ajunge la 4.000 de parteneri în rețeaua Marketplace şi vrem să creştem numărul lor în fiecare lună“, spune Tudor Manea, director general eMAG.

Compania are de gând să facă o integrare completă a acestora până la finele anului. „Avem un plan prin care ne dorim să aducem la noi pe platformă informaţia de livrare a partenerului. În prezent ştim acest lucru pentru 60-70% din expediţii şi vrem să atingem 100% până la finele anului, astfel încât să oferim o experienţă mai bună clienţilor. Pentru a oferi produse de la mai mulți parteneri într-un singur colet, cu o singură taxă de livrare, este nevoie ca marfa partenerilor să fie centralizată într-un depozit de-al nostru. Acest lucru va fi posibil de la anul“, a explicat Manea.

eMAG are trei depozite în Bucureşti şi trei în ţară. În privinţa showroom-urilor, magazinul online are în prezent 12 locaţii. „Anul acesta, nu vom mai inaugura showroom-uri, însă anul viitor vrem să deschidem atât în ţară, cât şi în afara ţării, la Sofia şi Budapesta“, precizează Manea. 

Servicii noi

În ceea ce priveşte serviciile noi, „plănuim să lansăm livrarea în intervalul orar ales de clienţi, în varianta de test, la sfârşit de iulie, început de august, la un preţ de 19.99 lei. Noi credem că o să aibă un succes foarte mare. Colaborăm cu firma de curierat Sameday. Dacă şi celelalte firme de curierat vor oferi serviciul, vom colabora şi cu ele. Motivul principal pentru care am investit în Sameday a fost poziţionarea aceasta către servicii premium. În 3-5 ani, creşterea noastră va fi pusă în pericol dacă nu vom veni şi cu servicii de livrare rapidă și predictibilă pe care clientul să le poată folosi, și care aduc o experiență de cumpărare online și mai simplă“, spune Manea. Serviciul de livrare în interval orar va fi extins la nivel naţional şi va include şi produsele agabaritice. De asemenea, un card de credit pentru cumpărături va fi disponibil din septembrie.

 

Schimbări logistice

Investiţiile eMAG pentru acest an sunt estimate la peste 50 de milioane de euro, iar o parte însemnată va merge către zona de logistică. „Pe partea de logistică avem un plan mai amplu de dezvoltare şi acum suntem în fazele finale de a-l perfecta. E o schimbare majoră faţă de ceea ce comandau clienţii eMAG la început şi ceea ce comandă acum. Una e să expediezi un aspirator şi alta e să expediezi un tricou. Pentru a putea oferi clientului un serviciu bun, e nevoie de o investiţie considerabilă. Vorbim de alte procese, altă tehnologie care trebuie pusă la punct“, explică Manea. 

Oferta de produse eMAG se apropie de două milioane, iar cele mai dinamice categorii sunt home & deco, auto, bricolaj, articole pentru copii și jucării, sport și fashion. „Avem toată gama de produse din retailul tradiţional. Noi creştem şi la categoriile unde piaţa scade, precum sectorul de tablete sau de laptopuri. Şi în zona de mâncare înregistrăm creşteri şi recent ne-am extins în zone precum Corbeanca, Otopeni“, afirmă Manea. 

Legat de evenimentul Black Friday, pregătirile sunt în toi, se fac angajări, investiţii în echipamente şi continuă extinderea parteneriatului cu Poşta Română, astfel încât până la debutul evenimentului să se ajungă la 600 de puncte de livrare, în momentul de faţă fiind 350. eMAG continuă să se extindă şi peste hotare în Bulgaria şi Ungaria, unde recrutează constant.

Scurt CV

Tudor Manea (33 de ani)
Director general eMAG pentru România, Ungaria şi Bulgaria.
Este alături de eMAG de 12 ani, fiind cel care a pus bazele departamentului de tehnologie. 
Cariera în eMAG: 
2017 – Senior Vice President România, Bulgaria și Ungaria 
 
2015 – Director general eMAG România
– VP Platforms & Technology Director
2014 – VP HR & Technology Director
2011 – IT & Software Manager și board member
2010 – Software Development Manager 
2008 – IT Integration Manager 
2006 – IT Manager
2005 – IT & Service
Tudor Manea este absolvent al Facultății de Electronică din cadrul Universității Politehnică București. Între 2011- 2013 a urmat cursurile EMBA Maastricht School of Management.