"Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a dat ordinul de începere al lucrărilor la proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Arad, lucrări prevăzute să dureze doi ani. Ne-am mişcat mult mai rapid decât anticipam, aşa încât miercuri s-a dat ordinul de începere pentru reabilitarea acestei porţiuni de cale ferat", a declarat sâmbătă, cu ocazia unei vizite de lucru pe şantierul acestor lucrări, Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul MTI .

După cum susţine Pistru, proiectarea lucrării este asigurată de firmele PÖYRY Infra GmbH, Lörrach din Germania şi S.C. Viotop SRL din România, executant al lucrărilor fiind consorţiul Alstom Transport S.A.; Swietelsky Baugesellsachaft Gmb H, din Germania; Astaldi S.p.A, din Italia; Euro Construct Trading ´98 SRL şi Dafora S.A., ambele din România.

În cadrul proiectului este prevăzută modernizarea liniei de cale ferată Tronsonul 1: Frontieră – Curtici -Arad – Km 614 (în lungime de 41,185 km linie dublă); dublarea liniei de cale ferată între Frontieră şi staţia Curtici ( 5,561 km ); modernizarea staţiilor de pe acest tronson, reabilitarea a 53,822 km linii de primire – expediere din staţii; montarea de instalaţii de centralizare electronică noi în staţiile CFR Curtici, Şofronea şi Glogovăţ; implementarea sistemului ERTMS/ ETCS nivel 2 + GSM – R; realizarea de peroane noi în staţia CRF Arad; construirea de pasarele noi peste liniile de cale ferată, una în municipiul Arad şi alta în comuna Şofronea; montarea de copertine noi în staţiile CFR Arad şi Şofronea; montarea unor instalaţii de telecomunicaţii moderne; construirea unei clădiri de mentenanţă în staţia CFR Arad; ş.a.m.d., cea mai mare parte a lucrărilor a căror valoare se ridică la 315 milioane euro urmând să fie finanţate din Fonduri de Coeziune, de la Bugetul de Stat şi din alte surse legal constituite în cadrul POS-T 2007-2013.

Potrivit lui Pistru, în urma reabilitării acestei porţiuni de cale ferată, trenurile vor putea circula pe aici cu viteze de 160 de kilometri pe oră, cele de călători şi respectiv 120 kilometri pe oră, cele de marfă.

"Totodată, România respectă câteva angajamente europene pe care şi le-a asumat, dintre care amintim; Acordul european privind marile linii internaţionale de cale ferată (AGC) încheiat la Geneva la 31.05.1985 şi aprobat de Parlamentul României prin legea nr.100/1996; Acordul european privind marile linii de transport internaţional combinat şi instalaţii conexe (AGTC), încheiat la Geneva la 01.02.1991 şi aprobat de Parlamentul României prin legea nr. 8/1993; prevederile tratatului de aderare al României la UE privind respectarea legislaţiei europene pentru asigurarea interoperabilităţii feroviare", a mai adăugat secretarul de stat Eusebiu Pistru.
Sursa: Agerpres