Contractele colective de muncă reprezintă şi o discriminare la nivel naţional, având în vedere condiţiile economice extrem de diverse dintre zonele ţării, afirmă oficialii Uniunii. Ei spun că nu poate fi justificată, din punct de vedere economic, plata aceloraşi salarii şi sporuri în judeţul Vaslui și în judeţul Timiş.

”Trebuie conştientizat că orice companie poate plăti angajaţii doar din rezultatele obţinute, iar aceste rezultate sunt validate de aprecierea pe piaţa globală”, spun reprezentanții UNTRR. Transportatorii rutieri solicită autorităților instituirea pentru angajator a dreptului de a stabili obiective de performanţă individuală, eliminarea restricţiilor de a face angajări după concedieri și modificarea criteriilor la concedierea colectivă.

De asemenea, se dorește liberalizarea condiţiilor pentru angajaţii temporari (leasing de personal), modificarea prevederilor referitoare la timpul de lucru (în special la transporturile rutiere, unde aceasta activitate este reglementată de Regulamentul 561/2006) și simplificarea şi aplicarea uniformă a legislaţiei la nivel naţional, fără posibilitatea unor interpretări excesive la nivel local. O parte a acestor doleanțe sunt cuprinse în noul Cod al Muncii, adoptată de Guvern luni dimineață.