Conform companiei nipone, până la sfârşitul anului 2012 vor fi lansate pe piață 11 modele cu propulsie hibridă, atât vehicule complet noi cât şi reproiectate. Dintre vehiculele noi planificate, unul este un model compact cu o eficienţă a consumului de combustibil de peste 40 km/l. Tot până în 2012, TMC intenţionează să înceapă comercializarea modelului Prius Plug-In Hybrid, în principal în Japonia, Statele Unite şi Europa. Vânzările estimate sunt de peste 50.000 de unităţi anual şi se preconizează că preţul pentru Japonia va fi în jur de 3 milioane de yeni (26.300 euro).
În același an, modelul iQ electric, purtând numele “iQ EV” va fi lansat în Japonia şi Europa. În mod separat, conceptul " RAV4 EV", care a fost dezvoltat împreună cu Tesla Motors, va fi prezentat în zilele următoare la Salonul Auto de la Los Angeles.
Dacă mașinile exclusiv electrice nu par a fi, încă, o țintă clară a strategiei Toyota, în domeniul vehiculelor pe bază de pilă de combustie (FCHV) TMC continuă dezvoltarea unui vehicul de tip sedan planificat să intre în vânzare în 2015 pe piețele în care se prevede dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu hidrogen.
Deşi în prezent un preţ sub 10 milioane de yeni (87.750 euro) pare realizabil, TMC are ca scop reducerea şi mai mult a costurilor pentru a aduce acest model pe piaţă la un preţ convenabil.
Conform oficialilor japonezi, Toyota consideră că mașinile ECO pot avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător numai dacă sunt utilizate la scară largă. Compania va continua totuși și să îmbunătăţească eficienţa consumului de combustibil al maşinilor sale convenţionale, cu motor cu combustie internă, care reprezintă majoritatea vânzărilor sale.