Mărcile din industria auto nu ocupă locuri fruntașe în clasamentul BrandZ 2017 al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial,  Această onoare le revine, așa cum era de așteptat brandurilor din industria IT. Pe primele cinci locuri ale Top-ului realizat de  WPP şi Kantar Millward Brown se află, în ordine, giganții Google, Apple, Microsoft, Amazon şi Facebook, iar cea mai valoroasă companie dintre acestea  ajunge la 245,6 mld USD.

Toyota este cel mai valoros brand din industria auto, compania atingând în acest an 28,6 mld. USD și poziționându-se pe locul 30 în clasamentul general. Valoarea mărcii nipone a scăzut de la 29,5 mld. USD în clasamentul din 2016.

Pe locul secund în zona mărcilor auto se află BMW, grupul bavarez având o valoare de 24,5 mld USD, în scădere de la 26,8 mld. USD cu un an în urmă. BMW ocupă poziția 35 în clasamentul general.

Mercedes-Benz ocupă locul trei în clasamentul mărcilor auto și 40 în cel general. Valoarea mărcii premium din Stuttgart a atins în acest an 23,5 md. USD, în creștere de la 22,7 mld. USD cu un an în urmă.

Locul patru al zonei auto este ocupat de Ford, marca americană având o valoare de piață de 13 mld. USD și ocupând poziția 83 în clasamentul general, cu patru locuri mai sus decât japonezii de la Honda, a căror valoare este de 12,2 mld. USD.

 

„Clasamentul global BrandZ din acest an continuă să demonstreze faptul că mărcile puternice produc un randament superior pentru acţionari, chiar şi în situaţiile în care climatul extern este unul turbulent. Supranumiţi «Cei Cinci Teribili», giganţii tehnologiei care conduc clasamentul sunt mai degrabă «Cei Cinci Neînfricaţi» din punctul de vedere al competitorilor lor, ţinând cont de puterea impresionantă a brandurilor lor şi de poziţia lor aparent inexpugnabilă pe piaţă”, a declarat David Roth, CEO EMEA şi Asia în cadrul The Store WPP. 

În acest an, valoarea cumulată a brandurilor din Top 100 a crescut cu 8%, comparativ cu creşterea de 3% obţinută în 2016, iar numărul mărcilor care valorează mai mult de 100 miliarde dolari a crescut de la şase la nouă. Valoarea totală a mărcilor din clasament a crescut cu 152% din 2006 (prima ediţie a clasamentului), pe măsură ce în structura sa au căpătat o pondere mai mare mărcile inovative, din tehnologie, orientate către consumatori, cu o adresabilitate şi o putere extrem de mare. Primele 10 clasate din BrandZ în 2017 valorează aproape cât valorau, însumat, toate mărcile din Top 100 în 2006 (1,42 trilioane dolari versus 1,44 trilioane dolari) şi au crescut cu 249% ca valoare, comparativ cu creşterea de 152% a întregului clasament. 

Te-ar putea interesa și: