Ordonanța militară numărul 3 prevede că documentele personale care expiră pe perioada stării de urgență pot fi preschimbate în termen de 90 de zile de la terminarea stării de urgență.

Având în vedere că starea de urgență se va ridica la data de 14 mai, românii au obligația să își reînnoiască documentele până la data de 12 august a.c.

Ce acte ar trebui să verificați

  • cărțile de identitate, inclusiv cele provizorii;
  • vizele de flotant;
  • permisele de conducere;
  • autorizațiile de circulație provizorie;
  • dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere;
  • documentele necesare la înmatricularea, examinarea sau preschimbarea permisului de conducere (certificatul de autenticitate, fișa medicală, dosarul de școlarizare etc.)

Documentele cetățenilor străini pot fi și ele schimbate tot până la aceeași dată.

  • permise de ședere;
  • avize de angajare/detașare;
  • decizii de returnare;
  • certificate de înregistrare a rezidenței sau cărți de rezidență;
  • documente de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie;
  • documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil.