Anunț extrem de important pentru toți șoferii din România. Puțini știau aceste detalii extrem de importante. Unii conducători auto fac erori neglijabile, dar alții nu se informează și fac erori ce duc la uzura prematură a motorului.

Marile greșeli ale șoferilor

Există câteva detalii tehnice, ignorate de mulţi şoferi, care în final fac diferenţa între o maşină condusă corect şi una la care uzura motorului şi a altor componente va avea loc mult mai repede decât ar trebui.

Mulţi şoferi aşteaptă stingerea martorilor de bord înainte de a porni motorul, o decizie corectă, însă specialiştii spun că, la maşinile pe benzină, acest lucru nu este obligatoriu. ”Acea autodiagnoză pe care maşina şi-o face la fiecare pornire se va realiza chiar dacă pornim motorul înainte de stingerea martorilor de bord. Acest lucru nu este valabil la maşinile echipate cu motoare diesel pentru că în acest caz este necesar să aşteptăm stingerea martorului de bujie incandescentă, mai ales când este frig”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi, conform adevarul.ro.

Proprietarii de maşini cu motor aspirat pot să plece la drum imediat după ce au pornit motorul. Şi asta pentru că acest tip de motoare se încălzesc repede în mers. Un alt lucru de remarcat este că imediat după ce dăm cheie, uleiul este transmis în partea superioară a motorului, ungând componentele esenţiale, cum ar fi pistoanele. Dacă deţineţi maşini turbo pe benzină, este indicat să aştepţi cam un minut după ce porniţi motorul înainte de a pleca de pe loc. Este important să faceţi acest lucru pentru ca presiunea din circuitul de răcire a turbosuflantei să înceapă să circule, astfel încât turbina să fie unsă corespunzător. Dacă veţi ignora acest detaliu, nu va dura prea mult până când turbina se va defecta şi nu va fi deloc amuzant să scoateţi o sumă substanţială din buzunar pentru a achiziţiona alta.

Unii conducători auto susţin că dacă turezi prea tare motorul, creşte consumul, iar dacă schimbăm vitezele când motorul este subturat, se uzează prematur anumite componente. ”Fiecare motor are un anumit regim de funcţionare, iar vitezele trebuie schimbate în funcţie de acest element extrem de important, dar contează mult şi experienţa pe care o are şoferul. Practic, acest lucru se simte. Nu trebuie să ajungă acul la linia roşie ca să ştii că motorul este excesiv turat înainte de a schimba viteza. În cazul motoarelor aspirate, vitezele pot fi schimbate la orice turaţie, fără riscul de a se strica ceva”, precizează Florin Marin Bogdan, conform sursei citate.

Specialistul vorbește și despre frâna de motor pentru că mulţi şoferi cred că aceasta trebuie folosită cu preponderenţă în zonele montane, pe serpentine, însă este fals. Aceasta poate fi utilizată şi în oraş. Înainte de a ajunge la un semafor la care culoarea s-a schimbat în roşu, este recomandat să reducem viteza cu ajutorul frânei de motor, protejând astfel şi sistemul de frânare şi reducând şi consumul. Unii şoferi fac şi o altă greşeală. Dacă lasă cutia de viteze la punctul mort şi continuă să circule, frânând înainte de a ajunge la destinaţie, nu fac altceva decât să mărească consumul de carburant.

Te-ar putea interesa și: