În 2014, compania are în plan să consolideze şi să dezvolte noile strategii implementate anul trecut, când a revenit pe profit, după trei ani de pierderi. „Măsurile operaţionale implementate în 2013 au creat premisele pentru evoluţiile vizate anul acesta, au creat stabilitate. Suntem în acest moment, pe anumite linii de business, în topul jucătorilor din piaţă (ţevi PVC, granule sau lambriuri), iar pe alte segmente avem în plan creşterea cotei de piaţă (profile tâmplărie)”, precizează Traian Simion (foto), directorul general al Teraplast.

În paralel, compania continuă extinderea pe pieţele externe. Teraplast şi-a bugetat pentru acest an investitii de 5,85 mil. lei, o mare  parte a acestei sume urmând să fie direcţionată înspre achiziţia de noi echipamente.

Producătorul de sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor estimează pentru 2014 o valoare a EBITDA de 25 mil. lei, mai mult cu 9,5% faţa de 2013. Conform estimărilor din bugetul de venituri şi cheltuieli, profitul net se va cifra anul acesta la aproximativ 7,7 mil. lei, faţă de 5,2 mil. lei în 2013.        

Listată la Bursa de Valori București din 2008, Teraplast este deținută de Dorel Goia (34,27%), SIF Banat-Crișana (11,00%), Emanoil Viciu (8,47%) și alți acționari (46,26%).  În ultimii cinci ani, compania a investit peste 26 mil. euro în relocarea capacităţilor de producţie din Bistriţa, în Parcul Industrial Teraplast, situat în extravilanul municipiului.

Principalii concurenți ai Teraplast pe piața de tâmplărie termoizolantă sunt Rehau, Ramplast, Gealan sau Veka.