Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Tendinte de consum responsabil in industria de retail

Autor: | | 0 Comentarii | 317 Vizualizari

Invisible Nature, firma de consultanță strategică în domeniul sustenabilității corporative și al conservării mediului, a derulat în parteneriat cu Questia Group un studiu online pentru a afla cât de responsabili sunt românii în comportamentul lor de consum și cât de mult influențează alegerea aspecte precum proveniența, certificările de sustenabilitate sau ingredientele și materialele din care este realizat produsul, conform unui comunicat transmis de Invisible nature.

Derulată în perioada 23-28 februarie 2018, cercetarea are la bază un sondaj online efectuat pe un eşantion de 500 de respondenti, iar marja de eroare este de +/- 4% (raportată la populaţia online).

De unde îşi fac românii cumpărăturile şi cât de mult contează originea produselor?

La nivel general, respondenţii au declarat că îşi fac cumpărăturile în primul rând de la hypermarketuri (81.9%), principalele produse achiziţionate fiind cele alimentare (ex: lactate, legume, carne) şi cele de îngrijire personală . În ceea ce priveşte originea produselor, 63.2% dintre respondenţi au răspuns că achiziţionează atât produse locale cât şi internaţionale.

Când vine vorba de motivaţiile pentru achiziţionarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raţionale – sunt mai naturale (61.6%),  sunt de o calitate mai bună (54.4%) – dar şi aspecte emoţionale– dorinţa de a sprijini economia locală (49.3%).

Produsele cu certificări de sustenabilitate trebuie să devină mai accesibile ca preţ

La întrebarea ,,Pe care dintre următoarele certificări le cunoşti?”, cele mai cunoscute certificări de către respondenţi au reieşit a fi ,,frunza europeană” pentru agricultură ecologică (62.5%), EU Ecolabel (58.1%) şi sigla ,,AE” (52.2%).

Însă atunci când vine vorba de aspectele la care se uită românii când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, certificările contează doar pentru 27.2%. Ceea ce influenţează cel mai mult decizia de cumpărare este preţul (76%) şi ingredientele/conţinutul (74.2%).

Alegeri sustenabile în industria de fashion

Într-o industrie în care marii jucători sunt din ce în ce mai preocupaţi de practicile de sustenabilitate si de reducerea impactului social şi de mediu, studiul a analizat modul în care consumatorii se poziţionează faţă de tendinţele de consum responsabil.

La întrebarea ,, Pe care dintre următoarele tipuri de produse le-ai achiziţionat vreodată ?”, 61.4% dintre respondenţi au declarat că au cumpărat produse din bumbac organic, iar 21% produse care conţin materiale reciclate (ex: poliester reciclat).

De asemenea, 94% dintre respondenţi donează produsele vestimentare pe care nu le mai poartă. Doar 8.3% le duc magazinelor care au programe de reciclare pentru textile.

Cine ar trebuie să fie responsabil pentru asigurarea sustenabilităţii produselor?

La întrebarea  ,, În general, cine crezi că ar trebui sa fie responsabil pentru asigurarea sustenabilităţii produselor pe care le achiziţionăm?”, principalii responsabili văzuţi pentru a asigura sustenabilitatea produselor sunt atât companiile, cât şi consumatorii.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.