LG, Samsung, Sony, Panasonic, Sharp, Philips,  toţi marii producători de televizoare au lansat modele 3D care s-au vândut foarte bine în ţara noastră. LG şi Panasonic au vândut tot stocul în prima zi de lansare.
Toţi producatorii de televizoare 3D folosesc tehnologii care obligă privitorul să poarte o pereche de ochelari pentru a vizualiza conţinutul 3D.  Tehnologia se bazează pe alternarea rapidă a imaginilor din stânga şi din dreapta, însă spre deosebire de ochelarii pasivi care se găsesc în cinematografele 3D, cei activi oferă un unghi de vizionare mult mai larg.
Producătorul japonez Toshiba este primul care va lansa televizoare 3D care nu necesită ochelari.
Ecranele Toshiba se bazează pe un sistem autostereoscopic. Imaginile 3D se realizează printr-un sistem patentat format din lentile lenticulare asamblate în partea superioară a panoului LCD care proiectează imagini diferite pentru ochiul stâng şi drept, în acelaşi timp, din unghiuri de vizionare diferite.
Pentru experienţa 3D nu este nevoie de ochelari, fiind posibilă pentru mai mulţi privitori în acelaşi timp. Aceasta este cea mai avansată dar şi cea mai scumpă tehnologie 3D.
Diagonala primului ecran 3D din lume pentru care nu este nevoie de ochelari speciali va fi de 54 de centimetri. Acesta va fi disponibil în preajma Craciunului, pentru moment numai în Japonia, la un preţ de 1.400 de dolari.

Te-ar putea interesa și: