Cel mai mare număr de achiziții de acest gen a avut loc în 2007, când 635 de firme din Vestul Europei, SUA, Canada, Japonia și Australia au fost vândute unor entități provenind din statele emergente. La începutul deceniului trecut, numărul tranzacțiilor similare era semnificativ mai redus (sub 200 pe an).

Achizițiile în care cumpărătorul provine dintr-un stat în curs de dezvoltare, iar compania vizată are domiciliul într-o economie puternică nu a reprezentat, anul trecut, decât puțin peste 2% din total. Însă proporția lor crește în fiecare an.

În perioada 2002-2010, cele mai multe tranzacții de acest tip au avut în rolul de cumpărător o firmă indiană (774) sau chinezească (520). Companiile malaieziene ocupă locul al treilea, cu 379 de cazuri, urmate, la mare distanță, de cele din Africa de Sud (170 de achiziții) și Rusia (166). În clasamentul achizitorilor mai sunt prezente Bermuda (101), Emiratele Arabe Unite (99), Brazilia (90), Mexic (78) și Polonia (50 de tranzacții).