Tarife mai mari pentru materialele critice pentru bateriile vehiculelor electrice. China furnizează aproape tot grafitul rafinat pe care Tesla și alte companii și furnizori de automobile îl folosesc pentru a produce baterii.

Administrația Trump a emis o hotărâre preliminară, conform căreia furnizorii chinezi se fac vinovați de „dumping”, impunând tarife vamale de 93,5%. În dreptul comercial, dumpingul este practica de a vinde bunuri într-o altă țară la un preț mai mic decât pe piața internă, scrie New York Times.

Tarife mai mari pentru materialele critice

Decizia va afecta mulți producători auto precum Ford Motor și furnizori precum Panasonic și LG Energy Solution, care au înființat fabrici de baterii în Statele Unite.

Tarifele vor crește prețurile mașinilor electrice, într-o perioadă în care guvernul federal elimină creditele fiscale de până la 7.500 de dolari pentru cei care cumpără vehicule electrice.. Acest credit fiscal se va încheia pe 30 septembrie, în baza unui proiect de lege privind taxele și politicile, semnat de președintele Donald Trump luna aceasta.

Grafitul reprezintă mai puțin de 8% din costul unei baterii

Panasonic a început să producă celule de baterii într-o nouă fabrică din De Soto, Kansas, unde vor fi angajate 4.000 de persoane. LG produce baterii în Tennessee și în alte state. Sunt doar câteva dintre numeroasele companii care au investit în operațiuni de producție interne cu sprijin financiar din partea guvernului federal, pe care republicanii au încercat să le elimine, subliniază publicația americană.

Grafitul reprezintă mai puțin de 8% din costul unei baterii, potrivit Panasonic. Bateriile sunt cele mai scumpe componente ale unei mașini electrice. Dublarea costului grafitului ar putea adăuga dintr-un foc 1.000 de dolari sau mai mult la prețul unei baterii. Administrația Trump a impus și alte tarife pentru piesele auto și vehiculele importate.

Dublarea costului grafitului ar putea adăuga 1.000 de dolari la prețul bateriei

Tesla și alte companii au depus obiecții la o petiție privind tarifele, depusă de American Active Anode Material Producers, un grup de furnizori de grafit din Statele Unite și Canada care a solicitat mărirea tarifelor.

Tesla a precizat într-o scrisoare adresată oficialilor administrației Trump că a fost de acord să cumpere grafit de la furnizorii din SUA, dar „aceștia nu au demonstrat deocamdată capacitatea tehnică de a produce cantități comerciale” de grafit de calitate, „la calitatea și puritatea cerute de Tesla și de alți producători de celule de baterii”.

De vină este dumpingul practicat de China

Grupul de producători de materiale anodice a aplaudat decizia Casei Albe. „Dumpingul este o practică comercială rău intenționată, practicată de China, pentru a submina concurența și a exercita influență geopolitică”, a declarat organizația într-un comunicat.

Decizia este preliminară, dar companiile trebuie să înceapă să plătească taxele imediat, notează NY Times.