Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

STORY

Tânăra care și-a croit un business de succes la doar 19 ani

Autor: | | 0 Comentarii | 2876 Vizualizari

A intrat în afaceri la o vârstă fragedă. Curajul, viziunea și pasiunea au fost ingredientele care au stat la baza brandului Etic, un business ce va atinge în acest an o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro.

Din ce în ce mai multe magazine destinate unei nişe ajung afaceri de succes pentru cei care le-au deschis. Dovadă stă şi compania fondată de Ana Maria Coman alături de Costin Strîmbeanu. Povestea  Etic Lady’s Fashion începe în 2001, cu o investiţie de 2.000 de dolari, din dorinţa de a oferi îmbrăcăminte ”made in România” la preţuri accesibile doamnelor şi domnişoarelor.

Acum, Etic se poate lăuda cu afaceri de milioane de euro. Mai întâi, a fost un magazin mic, de zece metri pătraţi într-un centru comercial din sudul Bucureştiului. Aici, principalii clienţi erau Ana şi prietenele ei. Apoi, tânăra antreprenoare a reuşit să atragă din ce în ce mai multe persoane care aveau nevoie de ţinute decente, în tendinţe şi mai ieftine decât ceea ce se găsea pe piaţă. Uterior, de la un magazin s-a ajuns la 11 unităţi în toată ţara şi la o luptă continuă cu giganţii internaţionali ai modei.

Pas cu pas

 Afacerea a mers bine, în special, datorită reinvestirii constante a profitului. Astfel, undeva prin 2001 – 2002, a mai fost deschis un magazin şi în Unirea Shopping Center, din care s-au mutat mai târziu în altul cu o suprafaţă de 160 de metri pătraţi. La vremea aceea, Ana Maria Coman avea 19 ani, un plan de „bătaie” şi multă pasiune pentru comerţ. Copil fiind, obişnuia să se joace „de-a magazinul, prin casă, cu banii de la Monopoly. Și, îşi aminteşte acum, vindea tot ce găsea prin casă copiilor care o vizitau. Astfel, a decis să urmeze studiile Facultăţii de Management, iar mai apoi a ales să construiască  un business în retail vestimentar. Toate acestea au venit cumva firesc.

 

Businessul i-a mers bine, din vorbă-n vorbă, pentru că, se ştie, cel mai câştigat eşti atunci când odată cu un client mai vine cel puţin unul. Și-a fidelizat repede clienţii şi a ajuns să se lupte cu companii mari, precum H&M, Zara sau Koton. Secretul? Dincolo de angajatele din magazin, clientul ajunge mult mai repede la ea, pe când, pentru a ajunge la CEO-ul H&M, mai întâi trebuie să treci de o grămadă de oameni. În afaceri, dacă nu eşti înzestrat cu mult curaj şi răbdare, nu faci faţă, pare să fie lecţia antreprenoarei. Aici, cea mai mare resursă eşti tu. Apoi, contează foarte mult  oamenii pe care îi ai alături atunci când porneşti la drum. Dacă eşti dispus să înveţi constant atunci sigur vei ajunge acolo unde îţi doreşti.

Sigur că, recunoaşte acum, traseul său profesional nu a fost tocmai uşor, însă, dacă îţi doreşti un lucru foarte mult, atunci lupţi pentru a-l obţine. Acum, în magazinele Etic se găsesc  rochii, sacouri, pulovere, bluze,  pantaloni şi jeansi. Aici, articolele vestimentare sunt create în sistem lohn, adică nu sunt produse într-o fabrică proprie, dar cei doi fondatori ai businessului colaborează cu unităţi de producţie din toată ţara. Mai precis, se trimit tipare în fabrici, se execută o mostră care urmează să fie aprobată sau nu, apoi se trimit ţesăturile şi tot ce mai este nevoie. Pentru că româncele nu poartă doar ţinute clasice, sunt mai îndrăzneţe şi nu vor doar haine office, antreprenoarea a mizat si pe haine de stradă.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.