Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Suma colosală investită în publicitate. Cum poți face o reclamă în mai puţin de o secundă

Autor: | | 0 Comentarii | 196 Vizualizari

Anul viitor, circa 85 de miliarde de dolari vor fi cheltuiți în publicitatea programatică la nivel global, potrivit celor mai recente predicții făcute de analiștii de la Statista. Un alt studiu, realizat de eMarketer, pentru piața americană, estimează că în 2020 peste 86% din totalul reclamelor online vor fi cumpărate prin intermediul canalelor automatizate.

În urmă cu 30 de ani apărea pe internet primul banner publicitar interactiv. În toţi aceşti ani, industria digitală şi cea de marketing au evoluat, dar bannerele publicitare sunt în continuare cel mai utilizat canal de promovare. Publicitatea programatică (programamtic advertising), în special prin campaniile de retargetare, reprezintă o modalitate eficientă de cumpărare automată de spaţiu publicitar prin personalizarea reclamelor în funcţie de obiceiurile consumatorilor.

Cum majoritatea bugetelor vor fi cheltuite prin aceste canale, eficienţa campaniilor de publicitatea programatică este esenţială. Asta pentru că, la finele zilei, advertiserii îşi evaluează campaniile în funcţie de eficienţă.

În modelul Real Time Bidding (RTB), advertiserii au doar 100 de milisecunde pentru a face o reclamă eficientă. Dar, în acelaşi timp, îi scapă de alte griji, acestea fiind preluate de procesele de automatizare, reuşind în acelaşi timp să livreze campanii cu rezultate.

Cătălin Emilian, Country Manager RTB House România şi Bulgaria, explică, în contextul retargetării, cum cele 100 de milisecunde între lansarea licitaţiei pentru spaţiul publicitar şi afişarea reclamelor pot face campaniile să devină extrem de eficiente.

„Potenţialul maxim de retargetare este disponibil pentru o foarte mică fracţiune de timp. În acest interval foarte scurt, sunt foarte multe analize de făcut şi decizii de luat: cum ar fi analiza istoricului de navigare în site pentru fiecare utilizator în parte, evaluarea potenţialului de cumpărare, calculul preţului pentru spaţiul de reclamă, alegerea celui mai potrivit format de banner şi selectarea ofertelor relevante pentru utilizator care vor fi livrate în banner. Toate sunt decizii extrem de importante, iar timpul este el însuşi un element extrem de important în toată această ecuaţie. Cu toate acestea, Real Time Bidding (RTB) nu este doar o tehnologie care poate fi folosită în campaniile de retargetare, ci şi pentru achiziţia şi vânzarea de reclame online în timp real. Procesul este bazat pe licitaţie, iar cei care cumpără spaţiu publicitar trebuie să «decidă» cât de mult vor să plătească pentru o anumită afişare. Procesele de licitaţie şi achiziţie sunt complet automate. Toate acestea să întâmplă în doar 100 de milisecunde – adică timpul în care o pagină web este încărcată de utilizator. Când ai atât de puţin timp la dispoziţie, este crucial să dispui de tehnologii inovatoare”, subliniază Cătălin Emilian.

 

Sunt câteva procese care apar înainte ca o reclamă să fie afişată. Întreaga procedură de vânzare şi cumpărare de spaţiu publicitar începe în momentul în care un utilizator accesează o pagină web. În acest moment, comanda de plasare a reclamei este activată.

Pentru a începe licitaţia, publisherul distribuie informaţiile importante despre utilizator (geo locaţie, tip dispozitiv, etc). În următorul pas, site-ul care va găzdui reclama va trimite cererea de licitaţie către Ad Exchangeuri (platforme ce facilitează achiziţiile programatice), care la rândul lor informează partenerii DSP (Demand-Side Platform – platformele de cerere) despre opţiunile de plasare disponibile.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.