În urmă cu o săptămână, ministrul transporturilor, Dan Șova, declara că "Pot să anunţ în premieră – nici pe primul ministru Victor Ponta nu am apucat să îl anunţ – că pe două tronsoane din Sebeş-Turda, pe loturile 3 şi 4, am câştigat definitiv la Curtea de Apel, deci se pot semna contractele. Ieri (luni, 7 aprilie – n. r.) a venit şi a doua decizie. Mai avem încă două tronsoane de aşteptat, tot la Curtea de Apel".

Valoarea cumulată a celor două contracte se ridică la 890 milioane de lei fără TVA și vizează construcția a aproape 30 de kilometri de autostradă.

Contractul pentru lotul 3, km 41+250 – km 53+700, a fost semnat cu asocierea TIRRENA SCAVI SPA – SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA SPA şi are o valoare totală de 420.511.921 lei fără TVA.

Lotul 4 a fost atribuit asocierii SC PORR CONSTRUCT SRL – PORR BAU GmbH şi are o valoare totală de 470.004.894 lei fără TVA. Lotul 4 pornește de la kilometrul 53+700 până la kilometrul 70, acolo unde se conectează cu Autostrada Transilvania.

La ambele proiecte, finanţarea este asigurată din fonduri europene în proporție de 85%, restul fiind fonduri alocate de la bugetul de stat al României.

Contractele au fost semnat pentru o perioadă de 70 de luni, din care 4 luni pentru proiectare, 18 luni – execuția lucrărilor și 48 de luni perioada de garanție. În funcție de ordinul de începere al lucrărilor, cei aproape 30 de kilometri ar tebui să fie finalizați cel mai târziu în februarie-martie 2016.

În ceea ce privește primele două loturi ale tronsonului de autostradă Sebeș-Turda, comisiile de licitație au selectat, la finele lunii decembrie 2013, ofertele depuse de asocieriile Impregilo-Salini, respectiv RCM Construzioni SRl/Imob Lux Construct/Consinit/Societatea de Construcţii Napoca/Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/SC T Dancor RomConstruct SRL/SC Shelter Construct/ Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A./ Schiavo & C.SpA/Eurocerad International.

Italienii de la Impregilo au în construcție și lotul 3 al tronsonului de autostradă Sibiu-Orăștie, acolo unde din cauza unor alunecări de teren lucrările au fost întârziate. Ministrul Dan Șova amenința compania italiană cu rezilierea contractuluiu, dar la începutul lunii aprilie, italienii și-au luat angajamentul să finalizeze până în noiembrie 2014 cei 22 de kilometri de autostradă.