Potrivit ministrului, contractul semnat între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Impregilo Group va fi reziliat în această săptămână. El a precizat că era inacceptabil să plătim câteva milioane de euro în plus pe lucrări care nu se justificau. 

'Pentru Orăştie-Sibiu, Consiliul de Administraţie (al CNADNR – nr.r) va aproba rezilierea contractului cu Impregilo săptămâna aceasta. Nu au reuşit să se înţeleagă din punct de vedere tehnic şi financiar. Există probleme între specialişti în privinţa alunecărilor de teren din zonă. De comun acord între conducerea CNADNR şi conducerea Impregilo s-au făcut două expertize independente cu experţi agreaţi de ambele părţi, respectiv o expertiză tehnică şi una financiară, pe contract. Ambele expertize au dat dreptate CNADNR şi vom rezilia acest contract', spus Şova, citat de Agerpres.

Întrebat ce se va întâmpla de acum înainte cu această lucrare, ministrul Transporturilor a menţionat că se va organiza o nouă licitaţie pentru construcţia ultimilor 6 km de autostradă. 'Facem licitaţie din nou. Cei de la Impregilo au cerut o majorare de contract care este nelegală şi nerecunoscută de niciun expert şi neacceptată de Comisia Europeană. Când ai o asemenea situaţie, reziliezi contractul şi prezinţi proiectul din nou, îl licitezi cu noul preţ şi termini discuţia. Oricum, mai sunt 6 km de făcut, deci oricine vine mai are de lucrat maximum şase luni. Ei pot să ceară ceea ce vor (despăgubiri, n.r.), dar eu pot să vă spun doar că toate expertizele le sunt nefavorabile, iar cererile lor au fost respinse şi de Comisia Europeană. Până în toamnă vom rezolva licitaţia, dar nu cred că lucrarea se va finaliza până în octombrie 2014. Era inacceptabil să plătim nişte zeci de milioane de euro în plus pe chestiuni care nu se justificau', a explicat Dan Şova.

CNADNR a anunţat organizarea unei proceduri de achiziţie directă pentru un contract de expertiză pentru Lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, în lungime de 22,1 km. Contractul a avut o valoare estimată la echivalentul a 33.688 euro, cu TVA inclusă şi a durat două luni.

Contractul cu italienii a fost semnat în luna mai 2011, la o valoare de 604,8 milioane de lei fără TVA. Lucrările la cei 22,1 kilometri trebuiau să fie terminate în luna aprilie 2013, însă constructorul nu s-a putut încadra în termen. Au fost unele alunecări de teren, care, potrivit companiei italiene, nu erau menționate în studiul de fezabilitate pus de CNADNR la dispoziția constructorului. Au existat mai multe discuții între cele două părți iar la finele anului trecut s-a ajuns la o soluție de compromis.

Capital.ro a vizitat anul trecut în luna iunie șantierul autostrăzii Sibiu-Orăștie, toate cele 4 loturi și a prezentat stadiul lucrărilor de la acea dată.

Puteți citi aici mai multe detalii despre contractul dintre Impregilo și CNADNR.