De la proiecte normale până la construcții monumentale, firmele din China sunt renumite pentru viteza cu care construiesc și cel mai recent exemplu este spitalul din Wuhan de 25.000 mp ridicat în șase zile (un record precedent este cel construit în șapte zile în timpul epidemiei Sars din 2003).

Case ridicate în 24 de ore (tehnologia îi atrăgea atenția inclusiv președintelui SUA de la acel moment, democratul Barak Obama), poduri în 48 de ore, zgârâie-nori în 19 zile zile (China are cinci dintre cele mai înalte clădiri din lume), ceea ce pentru occidentali este de neimaginat. Legat de spitalul din Wuhan, inclusiv președintele Iohannis a explicat de ce ei pot și noi nu – „sunt proceduri total diferite, în China funcționează un sistem autocrat care dispune și execută, iar la noi funcționează un sistem democratic, cu reguli europene, se pregătește documentația, se fac licitațiile, se caută finanțările. La noi durează mai mult”.

Și în materie de infrastructură – drumuri, poduri, căi ferate, viteza cu care se mișcă este la fel de uluitoare, inclusiv la propriu – au cam 30.000 de km de cale ferată de mare viteză (două treimi din lungimea globală de infrastructură feroviară) și un prototip de maglev 2 (tren cu levitație magnetică), care poate ajunge la 600 de km la oră, depășind Japonia, Coreea de Sud. Maglev 2 este produs de CCRC Qingdao Sifang, subsidiară a celei mai mari companii de material rulant din lume care furnizează, de pildă, garnituri de trenuri și metrou în SUA (Los Angeles, Chicago), Argentina, Singapore.

Presigioasa revistă Forbes explică acest miracol chinez, pentru care companiile chinezești și sunt atacate constant, unul din motivele invocate fiind imposibilitatea de a te mișca atât de repede și a livra la standarde.

Faptul că au avut mereu o piață internă uriașă de deservit, producția s-a perfecționat ca viteză și standarde pentru că a devenit avantaj competitiv (clienții cumpără tot mai mult, producătorul are bani să se dezvolte, să se perfecționeze și să scurteze ciclul de producție. Este același principiu care a funcționat și în cazul producătorilor americani în secolul trecut. Byd Auto, producătorul de mașini electrice din Shenzen, scoate de pe linie un autovehicul în 90 de secunde.