Deşi un motor diesel consumă cu 25 la sută mai puţin carburant, motoarele cu aprindere prin scânteie sunt mai avantajoase din punct de vedere al preţului de achiziţie şi al costurilor de întreţinere. În funcţie de model, în Germania, un autovehicul echipat cu un motor diesel trebuie să parcurgă peste 15.000 de kilometri pe an pentru a justifica investiţia.

Ambele sisteme de propulsie prezintă propriile avantaje: Pentru a decide între cele două variante de propulsie, un conducător auto trebuie să aibă în vedere mult mai multe decât numărul de kilometri parcurşi anual. „Avantajele celor două sisteme de propulsie pot fi observate la clase diferite de autovehicule. Un motor modern cu aprindere prin scânteie poate contribui la un consum scăzut pentru autovehiculele de dimensiuni mici, cu preţuri accesibile, în timp ce un motor diesel avansat, aflat în dotarea unui autovehicul break spaţios, poate asigura un consum scăzut şi un nivel ridicat de plăcere la condus“, afirmă Dr. Rolf Bulander, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. Avantaje similare pot fi observate şi în alte segmente: în cazul autovehiculelor sport, motoarele moderne cu aprindere prin scânteie impresionează datorită reacţiei imediate, în timp ce motoarele diesel cu un cuplu ridicat impresionează în SUV-urile de mari dimensiuni.

Grafic informativ: Pentru a ajuta conducătorii auto să ia decizii, Bosch pune la dispoziţie informaţii sintetizate. În graficele informative sunt prezentate avantajele celor două sisteme de propulsie, iar persoanele nehotărâte pot decide dacă un motor diesel sau un motor cu aprindere prin scânteie se potriveşte mai bine profilului individual de condus.