Sub comanda lui Steve Jobs, Apple a strălucit. El a reușit să facă din Apple cea mai valoroasă companie din lume, iar în privința produselor, a reușit să convingă milioane de utilizatori să le cumpere, deși nu au fost cele mai performante din piață. Odată cu lansarea unui iPhone ieftin, majoritatea analiștilor se așteaptă ca Apple să își piardă din unicitate și din farmec, devenind un producător ca oricare altul.
Apple nu a concurat niciodată cu restul companiilor punând accent numai pe tehnologie. Atunci când a fost lansat iPod-ul, acesta era inferior altor MP3 playere care se aflau deja pe piață și care aveau o calitate mult mai bună a sunetului. Cu toate acestea iPod-ul a reușit să se impună, câștigând războiul MP3 playerelor.
De ce? Pentru că Apple se diferenția prin trei elemente care rezonau cu utilizatorii: designul, accesul la conținut via iTunes și prestigiul brandului. Această strategie a continuat cu iPhone, care a fost un telefon atât de dorit, încât clienții așteptau cu orele în fața magazinelor pentru a cumpăra fiecare nou model introdus. iPad-ul a fost un produs revoluționar, care a creat o nouă categorie. O companie care încalcă regulile, schimbă lumea și care face totul extraodinar este greu de concurat.
Dacă Apple va intra în rândul producătorilor care lansează produse îmbunătățite în loc să vină cu dispozitive revoluționare, atunci mulți angajați sau clienți vor renunța la brand și vor încerca să creeze noi companii care să promită lucruri unice.


Te-ar putea interesa și: