Se schimbă, din nou, Codul Rutier! USR vrea reguli de circulaţie europene

„Astăzi am reuşit să oprim coaliţia şmecheriei la volan din a merge mai departe cu măcelărirea Codului Rutier, în ţara cu cei mai mulţi morţi din accidente rutiere din UE. USR reuşeşte astfel să oprească nebunia girată de PSD-PNL-UDMR prin care se dădea frâu liber iresponsabilităţii criminale la volan.

Toate portiţele şi şmecheriile pe care le-au băgat înapoi cu dedicaţie pentru şmecherii cu legitimaţie, girofar şi bolizi se reîntorc în dezbaterea Comisiei de transporturi, unde alături de colegii mei nu vom renunţa până nu vom corecta aceste amendamente periculoase şi iresponsabile. Prin dezbatere şi critici reale, nu cum au făcut PSD-PNL-UDMR călcând în picioare democraţia. Vrem reguli de circulaţie europene, nu şmecherie post-sovietică pe drumuri”, a declarat preşedintele interimar al USR, Cătălin Drulă, potrivit unui comunicat de presă emis de către USR.

Modificările aduse Codului Rutier de PSD-PNL-UDRM

Amintim faptul că, la începutul lunii iunie, Cătălin Drulă, l-a confruntat pe ministrul de Interne, Lucian Bode, în legătură cu noile amendamentele ale Codul Rutier. Acesta i-a cerut atunci să spună dacă acest proiect de lege va fi votat de PNL în plen, în contextul în care MAI nu trimisese niciun reprezentant în Comisia de transporturi din Camera Deputaţilor, deşi este obligat legal, pentru a exprima poziţia oficială a Guvernului României pe acest subiect. Cătălin Drulă, însă, nu a obținut niciun răspuns de la Lucian Bode.

În rândurile următoare, aveți lista modificărilor aduse Codului Rutier de către PSD-PNL-UDMR:

șoferilor recidivişti pentru sancţiuni grave (de ex: depăşire de coloane oprite, trecut pe semaforul de culoare roşie, nerespectat indicaţiile poliţistului, vorbit la telefon la volan, comportament agresiv, mers pe sens opus pe autostradă, neacordare de prioritate, depăşire în zonă interzisă, consum de alcool, viteză excesivă ş.a.) li se reduce perioada de recidivă, în care primesc automat o suspendare în plus de 30 de zile a permisului, de la 6 luni la 3 luni;

recidiviştii pentru sancţiuni grave vor avea posibilitatea să dea un test pentru reducerea perioadei de suspendare, ceea ce în prezent nu este posibil;

la fel şi vitezomanii, care depăşesc viteza legală cu peste 70 km/h (ex. viteză de peste 120km/h pe străzile unui oraş);

tot vitezomanii, care depăşesc viteza legală cu peste 70 km/h vor primi dovadă cu drept de circulaţie pentru 15 zile, faţă de legislaţia actuală conform căreia sunt lăsaţi pietoni pe loc;

șoferii care acumulează 15 puncte de penalizare, fapt ce duce la suspendarea permisului, vor putea contesta în instanţă contravenţiile fără ca termenul de prescripţie de 6 luni de la primirea punctelor să fie îngheţat. Cum de cele mai multe ori acţiunile în instanţă durează mai mult de 6 luni, asta va duce la prescrierea punctelor şi, automat, la ne-suspendarea permisului niciodată pentru cumul de puncte folosind această portiţă;

șoferii care dau testul pentru reducerea perioadei de suspendare a permisului îşi vor putea recupera mai repede permisul decât înainte. De exemplu, o perioadă de suspendare de 90 de zile se reducea cf OG la 60 de zile (la ⅔ din perioada iniţială), iar amendamentele din parlament ar reduce suspendarea la doar 30 de zile (la ⅓ din perioada iniţială);

se reintroduce suprapunerea suspendărilor de permis, versus cumularea perioadelor de suspendare a permisului. Mai precis, un şofer cu permisul suspendat pentru 30 de zile, dacă ar comite o nouă abatere în perioada de circulaţie cu dovadă, să zicem sancţionabilă tot cu 30 de zile de suspendare, va avea permisul luat timp de 30 de zile, nu timp de 60 (30+30), ca în prezent;

pentru necomunicarea datelor de identificare a şoferului contravenient către poliţie, se reintroduce facilitatea de a plăti jumătate din minimul amenzii în 15 zile (eliminată de OG 1/2022);

„Asta înseamnă, spre exemplu, că pentru o contravenţie constatată cu mijloace automate de depăşire gravă a vitezei legale (de ex., 150 km/h în oraş) contravenientul refuzând să comunice datele de identificare ale şoferului, va putea plăti doar 652 de lei (½ din minimul prevăzut pentru amendă) în loc de cuantumul stabilit de agent al amenzii care poate fi de până la 2900 de lei pentru persoane fizice şi 14500 de lei pentru persoane juridice”, scrie în comunicatul de presă.