O familia din Alba Iulia a trăit un șoc când a citit ce sumă are de plătit la energie. Electrica spune că nu s-a citit contorul corect timp de 5 ani.

”Este un contor care are o rotiță cu ultima cifră care se tot învârte și la contorul pe care îl avem spun că și aia se citește, dar timp de 5 ani nu au citit-o”

”De ce pun mai multe tipuri dacă nu știu să le citesca și nu au oameni care să citească? Noi niciodată nu am dat autocitirea, să fie vina noastră… din punctul nostru de vedere e enormă suma pe care ne-au pus-o în cârcă. Când au venit la citire au venit două  persoane și au zis aici e ceva în neregulă cu citirea, dar nu e nicio problema pentru că e vina lor.

Nu o să plătesc factura, pentru că e o factură enormă pe care noi nu am consumat-o. E o problemă pentru că nu avem cum să consumăm asemenea sumă” a spus Simona Bartha în direct la o emisiune tv.

Cazul, însă, nu este singular, o familie a semnalat primirea unei facturi enorme la energie electrică în luna august. Suma pe care au primit-o de plată este de peste 11.000 de lei, pentru perioada 22 iulie – 3 august. Titularul contractului cu Electrica Furnizare spune că a primit factura cu suma de 11.016,55 lei și s-a interesat la casieria furnizorului. Acesta a aflat de acolo că ”este o greșeală” și că o să vină un reprezentant al operatorului să citească din nou contorul.

”Va fi un an difcil”

Raluca Turcan a anunțat că statul va acorda un ajutor anumitor categorii de persoane. „Va fi un moment foarte dificil”, recunoaște Raluca Turcan. Pentru asta, cetățeanul vulnerabil trebuie să depună un dosar la primărie.

De asemenea, va mai exista o compensare a facturii, în funcție de tipul de energie consumată, precizează aceasta.

„Vom depune un amendament (la Legea consumatorului vulnerabil, aflată în Parlament – n.r.) prin care legea, care trebuia să intre în  vigoare la începutul sezonului rece din anul 2022, să fie devansată și să aplice de la 1 ianuarie 2022 și în același timp va avea două componente.