O veste vine din partea prefectului Capitalei, Gheorghe Cojanu. Acesta a anunţat marţi că școlile și liceele din Bucureşti vor trece în scenariul roşu de funcţionare când rata de incidenţă a COVID-19 la mia de locuitori va fi de circa 3,4 şi după trei zile de creştere a acesteia.

„După ce se va depăşi cifra de 3 se vor lua măsuri, dar nu vom lua la 3,05, vom aştepta spre 3,4, ceva de genul acesta, ţinând cont şi de populaţia reală. (…) Dacă vom constata că creşterea durează trei zile la rând, după ce se depăşeşte rata de incidenţă 3 vom lua o hotărâre în cadrul Comitetului Municipal pentru Situaţii de Urgenţă, la recomandarea DSP-ului.

Populaţia reală nu mai e 2.153.000, e undeva la 2.500.000 şi atunci nu putem – haideţi să vă dau absurd – la 3,01, gata, închidem şcolile. Plus că aşteptăm un palier de 3 zile să vedem că cifra creşte şi atunci bineînţeles că rapid, în a treia zi, vom da o hotărâre”, a spus Gheorghe Cojanu.

Declarațiile acestuia survin după ce la Prefectura Capitalei a avut loc marţi o şedinţă, la care a participat şi ministrul Educaţiei, Monica Anisie.

Care este situația în școlile din țară

În ceea ce privește situația din restul țării, Ministerul Educației informează că, în prezent un număr de 654 de unităţi de învăţământ îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.233 în Scenariul 2 (mixt).

Totodată, potrivit sursei citate, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, marţi, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.769 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;

* 5.233 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

* 654 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3, care implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

„Menţionăm că dintre cele 654 de unităţi aflate în această situaţie, 246 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 408 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, precizează MEC.

Fiecare școală adoptă un scenariu

De menționat este faputul că consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

„Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie”, afirmă sursa citată.

Sursa foto: INQUAM Photos/Alex Nicodim