Vicepremierul Raluca Turcan nu ia în calcul scenariul unei închideri a școlilor la nivel național.

Turcan a explicat, într-o emisiune televizată, că nu este de dorit trecerea totală la învățămâtul on-line, pentru că ”toate studiile” au ajuns la concluzia conform căreia se obțin rezultate mai bune prin învățământul cu prezență fizică.

”Depinde foarte mult de cum acţionăm în perioada următoare”

”Nu cred că ne apropiem la nivel naţional de o închidere a şcolilor şi o includere a tuturor şcolilor în scenariul roşu.

Nu este de dorit, toate studiile arată că învăţământul cu prezenţă fizică dă rezultate mult mai bune.”, a spus Raluca Turcan, marţi seară, la B1 Tv.

”De aceea am lăsat la latitudinea autorităţilor locale. Ar fi anapoda, oarecum, în unele localităţi în care nu ai niciun caz să introduci şcolile în scenariul roşu doar pentru că în alte localităţi ai o creştere a numărului de infectări”, a explicat vicepremierul decizia Guvernului.

”Suntem în acest moment departe de scenariul din primăvară şi depinde foarte mult de cum acţionăm în perioada următoare”, a adăugat Turcan.

Crește numărul școlilor aflate în scenariul roșu

În context, trebuie precizat că autoritățile au anunțat marți că la nivel național 344 de școli, licee și grădinițe fac cursuri exclusiv online, cu 6 mai multe față de vineri, în timp ce 4.838 de unități de învățământ sunt în scenariul 2 – cursuri online și cursuri cu participare fizică, prin rotație.

Situația anunțată marți de Ministerul Educației se prezintă după cum urmează:

– 12.474 de unități de învățământ în Scenariul 1 – participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu aplicarea normelor de protecție sanitară.

– 4.838 de unități de învățământ în Scenariul 2 – participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu.

– 344 de unități de învățământ în Scenariul 3 – participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Foto: INQUAM / George Călin