„Nu poate fi finanţată cu fonduri europene. Vom decide în luna ianuarie cum o facem. Avem în principiu două variante. Prin parteneriat public-privat, dar nu accept decât în parteneriat cu o instituţie financiară internaţională, indiferent care este ea. Deci, fie faci pe parteneriat public-privat, dar ai nevoie de un partener instituţional care să îţi confere încredere şi mai ales garanţia finanţării, sau o faci pe bugetul de stat”, a declarat premierul la Digi 24.

Ce a mai spus Orban despre autostrada Comarnic-Brașov

Realizarea tronsonului Comarnic-Brașov reprezintă o prioritate pentru noi. Urmează să luăm o decizie într-un timp foarte scurt. Facem autostrada cu bani de la buget. Nu poate fi finanțată cu fonduri europene, asta este problema. Când s-a derulat licitația în timpul guvernului Ponta s-a încercat introducerea autostrăzii în Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeană. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul român.

Dacă eu aș fi rămas ministru al Transporturilor în 2008 după alegerile parlamentare, vă garantez că acest tronson era gata. Cum ar fi fost gata și Sibiu – Pitești și Centura Bucureștiului.

Prima variantă ar fi să o facem în regim Parteneriat Public Privat, dar doar în parteneriat cu o instituție financiară internațională, indiferent care este ea… Aproape se ajunsese la un acord cu Banca Mondială și ei ar fi trebuit să asigure managementul lucrărilor. A venit Dăncilă și a zis că nu, o facem prin Comisia de Prognoză. Au anunțat înainte de europarlamentare că au adjudecat către o firmă turco-chineză derularea acestui proiect, după care a venit Dăncilă după europarlamentare și a zis că nu o mai adjudecă acest consorțiu, ci că va fi trecută ca infrastructură critică, strategică…

Deci ori o facem cu un partener instituție financiară, ori ne angajăm și o facem pe buget. Cât durează? Trei ani. Cât costă? 900 de milioane… Te angajezi să ai o finanțare de la bugetul de stat pe perioada în care se realizează.